Trickriding- Någon som vet?

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Nander
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 168
N

Nander

Är det någon som vet om det finns någon form av trickriding i Sverige eller personer som håller på med detta?
Jag vill så gärna prova detta.

Mvh Annah

Sv: Trickriding- Någon som vet?

men hur bra är detta för hästen?? att dunsa ner i sadlarna sådär och hoppa i sadlarna och sånt:crazy::p

Jag tycker inte just den delen att hoppa på hästen verkar särskilt nyttig, håller med;) Att hänga på sidan är lite tveksamt med, men jag antar också att de som sysslar med det har starka och välbalanserade hästar.. Annars sliter det nog rejält med 80 kg på sidan i full galopp!!...

Det var inte det jag frågade om utan OM DET FANNS???

Liknande trådar

Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
468
Senast: Jeps
·
Träning Hej! Hästen i fråga har ridits mycket sporadiskt i 1-2 år pga personliga skäl. Hon är 21 år i sommar så därav vill jag vara mycket...
Svar
4
· Visningar
521
Senast: sorbifolia
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 483
Senast: Kajsalisa
·
Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 338

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka