Trickträning..

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Atalantha
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 939
A

Atalantha

älskar både jag och hunden :love: Men jag är mer för handkommandon vilket vovven också verkar vara. Är det nödvändigt att lägga på röstkommandon på tricken? Visst är det väl kul att ha röstkommandon på vissa, men är det nödvändigt att ha röst- och handkommando på alla trick? Hur gör ni?

Sv: Trickträning..

Jag kan inte se någon anledning till varför man måste använda sig av rösten när man tränar hund (om allt går bra utan röst). Undantaget blir ju bara om man råkar vilja tävla i något där man ska använda röstkommando.

Jag kan inte se någon anledning till varför man måste använda sig av rösten när man tränar hund (om allt går bra utan röst). Undantaget blir ju bara om man råkar vilja tävla i något där man ska använda röstkommando.

Jag har inga ambitioner för tävling, så då fortsätter jag nog med handkommando. det funkar ju bäst för oss :) Tack!

Vi har precis börjat träna in trick, använder klicker och lägger på kommandot sist av allt när tricket är färdigt. Under tiden vi bygger ihop tricket använder jag inte rösten, bara när vi tar lekpaus och busar.

Vi har precis börjat träna in trick, använder klicker och lägger på kommandot sist av allt när tricket är färdigt. Under tiden vi bygger ihop tricket använder jag inte rösten, bara när vi tar lekpaus och busar.

Ja, jag funderar på att helt enkelt säga röstkommandot samtidigt som jag ger handkommandot. Detta när hunden kan tricket fullt ut. Då borde det iaf sätta sig nån gång :D Klicker använder jag med, den är underbar!

Ibland när vi kör freestyle hemma (dvs där det är lugnt och ingen störning) så kan jag köra i stort sett ett helt program med hunden utan att prata med henne muntligt, använder bara kroppsspråket, med muntlig belöning emellanåt.
Så nä, man behöver inte alls ha muntliga kommandon.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 533
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi... 2
Svar
25
· Visningar
2 220
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 997
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och... 2
Svar
23
· Visningar
1 969
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka