Trissa till klofilning?

TinyWiny

Trådstartare
Jag söker en maskin att fila klorna med, finns det?
Jag provade med min egen manikyr grej men trissan slets ju ut av bara några klor:mad:

Pga mina handikapp kan jag inte själv klippa eller fila med vanlig fil och det hade varit skönt att slippa vara beroende av andra för att fixa till hans klor.
 
Sv: Trissa till klofilning?

Jag använder en liten multislip som den här:

010080_c.jpg


Finns billiga för max ett par hundra kronor.
 
Sv: Trissa till klofilning?

köe min på jula för ca 700kr. de fanns en billigare men den dyrare medföljde en extra förlängning så att man håller i ett nättare handtag
 
Sv: Trissa till klofilning?

Tack så mycket båda två:bow:

Nu hittade jag ju en jättesmart grej med en nättare förlängning så att jag slipper hålla i en "tung" maskin.
Tänk vad enkelt det blir när man vet vad man ska söka efter;)

Tack så mycket:bow:
 
Sv: Trissa till klofilning?

vågar man använda en sån maskin till en valp som gärna sprattlar vid kloklippning eller borde man kanske se till att den kan vara helt stilla först?:idea:
Min lilla valp tycks inte gilla "klippljudet" när man använder klotång och sprattlar därför. Hon är dock mer stilla om man filar men jag skulle få sitta hela dagen o fila med en vanlig fil för att få resultat på hennes klor :angel:
 
Sv: Trissa till klofilning?

vågar man använda en sån maskin till en valp som gärna sprattlar vid kloklippning eller borde man kanske se till att den kan vara helt stilla först?:idea:
Min lilla valp tycks inte gilla "klippljudet" när man använder klotång och sprattlar därför. Hon är dock mer stilla om man filar men jag skulle få sitta hela dagen o fila med en vanlig fil för att få resultat på hennes klor :angel:

Det är just därför jag testade med min manikyrgrej;)
Visserligen har han vant sig nu och är inte skräckslagen längre som han var när han kom, men det är ju inte favorit sysselsättningen att klippa klorna.
Jag höll på och grejade med den så att han vande sig vid ljudet och sedan sa jag till honom att sitta i mitt knä och det gick över förväntan bra:D

Att jag kan fixa klorna själv nu är väldigt skönt, han slipper fundera när min bonusdotter kommer om hon kommer för att klippa klorna:angel:
 
Sv: Trissa till klofilning?

Det är väl bäst om de kan hålla tassen ganska stilla eftersom slipen går snabbt men den kan ju inte göra lika stor skada som en klotång som kommer för långt in. Det man dock ska vara beredd på är att den låter mycket.
 
Sv: Trissa till klofilning?

min lät inte mkt :bump: Kanske var de för att de var den dyrare modellen men den hade även 3 hastigheter:D
 
Sv: Trissa till klofilning?

vilken modell på "trissa", alltså den bit som snurrar och filar, bör man ha till klor? menar både utseende och grovlek (för visst är det nåt typ sandpapper?)

latmasken kryper fram lite och tycker det verkar både enkelt och bra att fila med maskin istället för att klippa:angel: men tills jag har en maskin så ska jag ta mig i kragen och träna ordentligare, skam den som ger sig för lätt ;)
 
Sv: Trissa till klofilning?

Jag köpte just en sån som visats i tråden idag. 198 pix. Ska alldeles strax inviga den.. får se om hundstackarn överlever ;)
 
Sv: Trissa till klofilning?

Den slip som sitter fast på maskinen på bilden,brukar jag inte använda,tycker att den som är rund,med öppningar i båda ändarna är bra mycket bättre!

Hoppas du förstår vilken jag menar:D
 
Sv: Trissa till klofilning?

KL

Men hjälp vilken bra idé! Trots att jag klippt klorna på mitt odjur en gång i veckan i 6 års tid utan att någonsin ha klippt för långt ogillar han det fortfarande väldigt mycket. Säger jag till på skarpen så skärper han sig, men jag vill ju inte råkla klippa i pulpan så då klipper jag för lite istället.

En slip skall inhandlas :)
 
Sv: Trissa till klofilning?

Jag är tvärnöjd med slipen. Jag använde en av de konformade rosa som följer med, tyckte de fungerade allra bäst.

Hunden var inte jätteimponerad inledningsvis, tyckte vibrationerna var lite läskiga, men fann sig snart. Han är dock inga som helst problem klippa klor på, brukar ligga och sova. Men då han har kolsvarta klor och jag inte har en aning om var pulpan är fegklipper jag, därför jag ville slipa. Såhär korta och fina klor han har nu har han nog aldrig haft =)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
1 911
Senast: Mkb
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
661
Senast: valy
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 180
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 524
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp