Bukefalos 28 år!

Trötta ut hunden en dag innan?

Lillo

Trådstartare
Har firat klart julen och ser att våran träningshall är ledig hela kvällen.

Hade egentligen tänkt att gå milen imorgon eftermiddag men har lite ont i kroppen så därför funderar jag på om jag skulle köra ett ordentligt pass ikväll istället.

Det är en sällskapshund som går 5-10 km om dagen och tränar någon gång i veckan skulle kalla henne medelaktiv och hon behöver verkligen vara trött imorgon kväll 😀

Vad tror ni? Kan det fungera att trötta ut henne ikväll istället för imorgon eller är det för lång tid emellan?
 
Har firat klart julen och ser att våran träningshall är ledig hela kvällen.

Hade egentligen tänkt att gå milen imorgon eftermiddag men har lite ont i kroppen så därför funderar jag på om jag skulle köra ett ordentligt pass ikväll istället.

Det är en sällskapshund som går 5-10 km om dagen och tränar någon gång i veckan skulle kalla henne medelaktiv och hon behöver verkligen vara trött imorgon kväll 😀

Vad tror ni? Kan det fungera att trötta ut henne ikväll istället för imorgon eller är det för lång tid emellan?
Varför ska hon tröttas ut?
 
För jag vill ha en trött och nöjd hund imorgon kväll som jag skrev?
Missade den meningen.

Min hund funkar det inte att trötta ut i förtid, hon behöver få bli trött och nöjd varje dag. Ska hon vara trött någon längre tid skulle jag behöva pumpa ut henne på gränsen till skadlighet.
Inte ens nu när hon är dräktig med beräknad valpning om två veckor tycker hon att det vi gjorde igår gills idag.
 
Missade den meningen.

Min hund funkar det inte att trötta ut i förtid, hon behöver få bli trött och nöjd varje dag. Ska hon vara trött någon längre tid skulle jag behöva pumpa ut henne på gränsen till skadlighet.
Inte ens nu när hon är dräktig med beräknad valpning om två veckor tycker hon att det vi gjorde igår gills idag.
Tyckte jag skrev att jag verkligen ville att hon skulle vara trött imorgon kväll :)

Okej 😀
 
Kör Dragweight med mina hundar och brukar skämtsamt säga att alla kvällstidningar är bortkastade för vi kommer hem vid 21, äter, kvällskissar, sover och nästa morgon är det full rulle.

Sen är de såklart mer nöjda om de ex. fått olika aktiveringar under veckan mot en vecka då det inte hänt något men trötta är de ju inte.
 
Mina brukar inte vara trötta i ett helt dygn efter att ha aktiverats mer än vanligt, men visst kan jag märka att de är lite lugnare än vanligt. Det krävs dock något "extremt" för det, tex tävling + långpromenad. Dagen efter sthlm hundmässa tex så var de trötta, då hade jag varit två dagar i rasmonter och ena dagen fick de även springa massor i rastgård.
 
Min hund går absolut inte att trötta ut dagen innan 😅
Trots att han bara är drygt sex månader och av sällskapsras behöver han aktiveras ordentligt fysiskt varje dag om han ska vara trött på kvällen.
 
Trötta ut - nej, det går inte att göra dagen innan. Däremot skulle jag säga att har han fått träna ordentligt ena dagen så är han nöjdare efter en promenad dagen efter än om vi bara hade promenerat det senaste dygnet.
Nöjd är det som är ribban för oss - trött sker typ enbart efter en hel skyddshelg och sånt sysslar vi ju inte med längre.
 
Trötta ut - nej, det går inte att göra dagen innan. Däremot skulle jag säga att har han fått träna ordentligt ena dagen så är han nöjdare efter en promenad dagen efter än om vi bara hade promenerat det senaste dygnet.
Nöjd är det som är ribban för oss - trött sker typ enbart efter en hel skyddshelg och sånt sysslar vi ju inte med längre.
Det här låter ju rimligt och var något sådant jag tänkte mig 😆

Nu åkte vi inte iväg ikväll utan jag tänkte imorgon gå ut och träna lite apportering i vassen istället det brukar hon också bli trött av :)
 
Senast ändrad:
Har firat klart julen och ser att våran träningshall är ledig hela kvällen.

Hade egentligen tänkt att gå milen imorgon eftermiddag men har lite ont i kroppen så därför funderar jag på om jag skulle köra ett ordentligt pass ikväll istället.

Det är en sällskapshund som går 5-10 km om dagen och tränar någon gång i veckan skulle kalla henne medelaktiv och hon behöver verkligen vara trött imorgon kväll 😀

Vad tror ni? Kan det fungera att trötta ut henne ikväll istället för imorgon eller är det för lång tid emellan?
Vad är det för hund?
Och hur trött är trött?
En sällskapshund som gör något hyfsat ansträngande brukar ju utan problem klara en vilodag däremellan.

Trötta ut henne ikväll och gör något enklare imorgon om det känns stressigt, det hade nog jag gjort.
 
Vad är det för hund?
Och hur trött är trött?
En sällskapshund som gör något hyfsat ansträngande brukar ju utan problem klara en vilodag däremellan.

Trötta ut henne ikväll och gör något enklare imorgon om det känns stressigt, det hade nog jag gjort.
Klockan är redan 22 så det blir bara imorgon :)
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 290
Senast: jemeni
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 845
Senast: fejko
·
Kropp & Själ Lite konstig rubrik, men går det att ”träna” så att man blir riktigt rejält trött utan att träna? Bakgrund: För ca 2,5 år sedan var jag...
2
Svar
24
· Visningar
2 874
Senast: Ramona
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 315
Senast: Cocos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp