Trojan Horse JS/Uniz.B

astronaut

Trådstartare
Ja, nu har vi lyckats få trojan horse på datorn, jag har kunnat lokalisera vart den är någonstans men har låtit den vara (är osäker på om vårt virusprogram (AVG) tar hand om det eller om jag själv får göra det men att det återstår att se då hela virussökningen är klar. Trojanen är alltså hittad av virusprogramet men inte borttagen än.

Om den inte tar bort trojanen hur tar jag bort det? Är det bara att högerklicka och trycka på ta bort och trojanen försvinner eller måste man göra något mer "advancerat"?
 
Sv: Trojan Horse JS/Uniz.B

Trojanen måste ha kommit nyligen då den ligger i Temporary Internet files och jag rensar den varje dag.
 
Sv: Trojan Horse JS/Uniz.B

Ligger den bara där är det troligtvis så att den inte infekterat datorn; dvs harmlös och går bra att ta bort med SHF DEL. Hittas den dock på fler ställen och antivirusprogrammet inte tar bort den föreslår jag att du drar dit något datorkunnig.

[edit]
Ger inte ditt AV-program någon länk till vidare info? Hittar ingen malware med det namnet du angivit.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Trojan Horse JS/Uniz.B

Ligger den bara där är det troligtvis så att den inte infekterat datorn; dvs harmlös och går bra att ta bort med SHF DEL. Hittas den dock på fler ställen och antivirusprogrammet inte tar bort den föreslår jag att du drar dit något datorkunnig.

[edit]
Ger inte ditt AV-program någon länk till vidare info? Hittar ingen malware med det namnet du angivit.

Nej, när den var färdig så hade den plockat bort viruset och fick ingen länk. (första gången vi fått virus på denna dator så jag visste inte).

Sökte också på det namnet på google, men hittade inte något. Men själva namnet på viruset var det som jag skrev :crazy:
 

Liknande trådar

Skola & Jobb på förhand förlåt o varning för långt inlägg -- behöver så skriva av mig... vill även börja med o förtydliga jag vet jag Har mkt o vara...
2
Svar
28
· Visningar
4 506
Senast: Trissa
·
Kropp & Själ Det var längesen jag skrev här nu, och jag vet egentligen inte varför...men jag behöver någonstans att ventilera och jag glömmer aldrig...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 164
Senast: Sonic76
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 631
Senast: Milosari
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Livet som enarmad rullar på (har inte så mycket annat att välja på :p ), och bjuder på en del nya upplevelser. Svullnaden i den brutna...
Svar
0
· Visningar
706
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp