Jamtland

Trådstartare
Någon som har ett bra recept på trolldeg? De jag googlat mig fram till funkar inte bra utan degen blir smulig och sprickig när vi kavlar den.

Får endast innehålla "ätbara" saker då ettåringen också gillar att baka!

Jenny
 
Sv: Trolldeg

Den här degen gjorde jag ofta när mina småsyskon gick på ÖF, den är jättesmidig och smakar helvete så de provar bara en gång!


5dl kokande vatten
1 msk matolja
2 msk alun
2 dl salt

Mjöl tillsätts till degen är smidig och inte kladdar.

Se bara till att inte ha för mycket mjöl, degen ska kännas som en riktigt bra bulldeg när den är klar!


Den degen gjorde jag som sagt oft, den var populär bland både barn och vuxna då den är lekvänlig och ger otroligt mjuka och fina händer efter användning!
 
Sv: Trolldeg

Byt ut alun mot citronsyra så blir det mindre giftigt, 5 dl mjöl går det åt till den satsen förövrigt.
Men det där är inte trolldeg utan PlayDoolera som man kan spara i en burk och använda många gånger, men det kanske är det du vill ha?
Riktig trolldeg är ju den som man kan torka/bränna och måla och den är svår att spara den blir smulig.
Trolldeg
1 dl vatten
2 dl mjöl
1 dl salt
1 msk olja
 
Sv: Trolldeg

Jag brukar ha i lite tapetklister-pulver (någon matsked) så blir degen lite bättre tycker jag.
 
Sv: Trolldeg

ååå trolldeg de va länge sen man lekte med(jag är 21 år men lite barnlisg) det är dom man ska ha iu ugnen sen eller?sen kan man måla dom?
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag skulle behöva lite tips på julklapp. Det är till min systers son som är 8 år. Han säger att han vill ha "en sån låda med experiment...
Svar
5
· Visningar
639
Senast: Tilly_85
·
Kropp & Själ Jag har jättesvårt för tabletter. Pyttesmå piller funkar bra, och huvudvärkstabletter funkar på grund av formen. Men typ alla...
Svar
15
· Visningar
581
Senast: nullo-modo
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
758
Senast: Lutten
·
Kropp & Själ Hur funkar det, när behovet verkligen finns, personerna inte klarar sig utan hjälp men ekonomin är katastrof? Mamma ramlar titt som...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 508
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp