Bukefalos 28 år!

Tror min sambo blivit knäpp el utbytt!

Meggan

Trådstartare
Från ingenstans efter 3 år helt knäpp, jag är otrogen m ditten och datten bla min egen svåger :eek::eek: Bråkar om allt.han Har ljugit om igentligen helt bagatellartade saker men om
Jag konfronterar får jag mest anklagelser tillbaka som " är du alltid ärlig" " berättar du allt " " har du aldrig gjort fel " kastar snart handduken i ansiktet på han :rage:
 
Från ingenstans efter 3 år helt knäpp, jag är otrogen m ditten och datten bla min egen svåger :eek::eek: Bråkar om allt.han Har ljugit om igentligen helt bagatellartade saker men om
Jag konfronterar får jag mest anklagelser tillbaka som " är du alltid ärlig" " berättar du allt " " har du aldrig gjort fel " kastar snart handduken i ansiktet på han :rage:

Flytta ifrån honom. Typ bums.
 
Låter absolut inte sunt. Inte för honom och inte för dig.

Känns som du hade behövt komma ifrån ett tag, kan du flytta hem till en vän eller föräldrar en vecka eller två för att få lite perspektiv?
 
Från ingenstans efter 3 år helt knäpp, jag är otrogen m ditten och datten bla min egen svåger :eek::eek: Bråkar om allt.han Har ljugit om igentligen helt bagatellartade saker men om
Jag konfronterar får jag mest anklagelser tillbaka som " är du alltid ärlig" " berättar du allt " " har du aldrig gjort fel " kastar snart handduken i ansiktet på han :rage:
Min första tanke är att han kan ha fått någon sjukdom. En person i min närhet blev ilsken och knäpp, och det visade sej att han hade fått diabetes. Med rätt medicin är han "normalknasig" igen.
Kan det vara nåt att fundera över? Jag vet inte vilka tecken du ska titta efter, men i vårt fall kunde jag ofta hitta till exempel en tömd marmeladburk efter att han hade varit på särskilt dåligt humör.
 
Genom sej själv känner man andra.

En väns ex började med liknande anklagelser om allt möjligt, visade sej att det var exet som fått en "livskris" och satte på allt av motsatt kön.
För att rikta fokus från sina egna handlingar så slängdes anklagelserna runt, det ena mer konstigt än det andra.

Det låter inte sunt, vore det jag så skulle jag nog ta Lovisaleonoras förslag..
 
Min första tanke va också att han är otrogen
Troligtvis är han på väg att göra slut med dig, han drar igång gräl då blir det "lättare" att ta steget och göra slut

*bara spekulationer*
Tillägger att jag aldrig i mitt liv har varit otrogen

"Känner andra" ändå...
 
  • Gilla
Reactions: Mim
Från ingenstans efter 3 år helt knäpp
Om de här tendenserna verkligen kommit från ingenstans under kort tid så är jag också inne på att ge honom "the benefit of the doubt" - alltså att saker kan vara annorlunda än de ser ut. Det finns sjukdomstillstånd, både kroppsliga och själsliga, som kan ge personlighetsförändringar och vanföreställningar av olika slag.

Med det sagt så kan förstås en sådan förändring göra det svårt eller omöjligt att leva tillsammans ändå, men man kan behöva påminna sig om att snabba och oförklarliga personlighetsförändringar kan vara orsakade av sjukdom och kan vara reversibla (återgående) vid rätt behandling.

(Eller så är han bara en skithög och har lyckats dölja det helt i tre år och borde dumpas omgående. Your call.)
 
Från ingenstans efter 3 år helt knäpp, jag är otrogen m ditten och datten bla min egen svåger :eek::eek: Bråkar om allt.han Har ljugit om igentligen helt bagatellartade saker men om
Jag konfronterar får jag mest anklagelser tillbaka som " är du alltid ärlig" " berättar du allt " " har du aldrig gjort fel " kastar snart handduken i ansiktet på han :rage:

Hur är han utanför hemmet, hur är han mot andra personer? Om det här är en förändring som skett generellt hade jag varit orolig för hans hälsa, om det här är något som riktar sig enbart mot dig hade jag helt klart kastat den där handduken i ansiktet på honom och satt stopp där.
 
Jag tänker som flera andra: om det FAKTISKT har kommit över en natt som en blixt från klar himmel, verkar det vara läge för ett läkarbesök.

I annat fall: dumpa.

Tyvärr är min gissning att det inte har kommit fullt så plötsligt. Då gäller: dumpa.
 
Jag tänker som flera andra: om det FAKTISKT har kommit över en natt som en blixt från klar himmel, verkar det vara läge för ett läkarbesök.

I annat fall: dumpa.

Tyvärr är min gissning att det inte har kommit fullt så plötsligt. Då gäller: dumpa.
Tvärtom borde vara det mera rimliga kan jag tycka. Hormonrubbningar och liknande är inget som brukar komma över en natt.

Allmäntillståndet kan ge en bättre ledtråd, finns det andra tecken på ohälsa?
 
Min första tanke är att han varit otrogen eller flirtat eller ja gått över gränsen på något sätt och nu projicerar sin skit på dig? Men sen läste jag igenom svaren i tråden och tänker att det kan ju såklart vara (psykisk) ohälsa bakom om han är förändrad inför andra än bara dig?

Attack är alltid bästa försvar...
 
Det finns många sjukdomar som kan göra en människa paranoid.
Dessa bör nog uteslutas först innan man kommer med en massa anklagelser.
Precis. Det var därför jag inte delade upp inlägget jag svarade på, för jag håller med.
Men om det inte är någon slags ohälsa som ligger bakom, så brukar tyvärr vara så att attack är bästa försvar när man gjort sig skyldig till något. Det gör inte saken mer ok, men kan vara en förklaring till varför sambon beter sig som han gör.
 
Min första tanke är att han varit otrogen eller flirtat eller ja gått över gränsen på något sätt och nu projicerar sin skit på dig? Men sen läste jag igenom svaren i tråden och tänker att det kan ju såklart vara (psykisk) ohälsa bakom om han är förändrad inför andra än bara dig?
Om han är så dålig på att hantera otrohet, så finns det ju verkligen skäl att fundera över hurdan han är att leva med även för övrigt. Olika kriser kommer ju i livet, det vet man ju.

Men TS verkar ju vara inne på att han faktiskt kan vara sjuk på något sätt. Då behöver han ju vård oavsett om han har varit otrogen eller inte.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp