Trött och uppgiven

Sv: Trött och uppgiven

Nej, absolut inte! TS tänkte ju också gå någon kurs med hunden, jag tänkte mest för att dottern också skulle ha något roligt att aktivera den med eftersom det tydligen var hon som gärna ville ha hund.
 
Sv: Trött och uppgiven

Hej Pumah. Jag kan nog tycka att det låter lite väl kategoriskt att göra bedömningen att vi ska omplacera enbart efter att ha läst mina tre inlägg på detta forum. Om vi hade träffats och du hade sett hunden tillsammans med oss hade du kanske fått en helt annan uppfattning, vem vet? Inlägg speglar ju inte nödvändigtvis sanningen utan kan lika väl beskriva en sinnesstämning som skrivaren befinner sig i. Visst har du fått en del fakta men långt ifrån allt. Ville bara säga det.

Tack för boktips. Den ena har vi och den andra ska vi kolla upp. Tack! Vi har jobbat en del med apportering och kommer att gå vidare med det. Kontakt med uppfödaren har jag och hon är väldigt bra.

Det där med "hundmänniskor" har jag funderat lite över. Självklart köpte vi vår hund för att vi ville träna den. Men det är inte lätt. Långtifrån. Jag har upplevt att det är lite som med barn (fast kanske till och med värre); att människor har åsikter om allt ifrån uppfostran till ras och användning. Därför har jag faktiskt hållit mig ifrån forum. För när jag fick barn för tio år sedan lärde jag mig att barnforumen faktiskt gjorde mig mer osäker än säker.

Tack också för tanken om agility och uppvarvning. Det ska jag tänka lite mer på. Vi vet ju att han mår som bäst när han fått jobba både fysiskt och mentalt. Och jag tycker ändå att han kan komma ner i varv inne även om man ibland får hjälpa honom med det.

Tack alla för råd och tips.:) Allt är långtifrån löst men vi jobbar vidare.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 713
Senast: Jeps
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 326
Senast: bollen__
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 377
Senast: Mabuse
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 079
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp