Trött på oseriösa säljare!

Shettisar

Trådstartare
Är det någon som kan förklara vad som rör sig i huvudet på folk som säger sig ska sälja en vara men sen hör man inget mer än lovord om att den ska skickas eller är skickad.. Har inte förbetalat något så på det viset är jag inte lurad.Men jag blir så irriterad över folk.Har annonserat om svängel och fick svar från en tjej som sa att hennes pappa tillverkade svänglar.Bra,jag skickade bilder på min vagn och måtten på svängeln. Hon mailade foton efter förfrågan på ett annat forum.Innan dess var det omöjligt att få vare sig foto eller svar.
Så ser jag tjejen annonserar ut en nytillverkad svängel i samma storlek som den jag beställt.Och givetvis är det samma foton i annonsen som jag fick skickade till mig .Jag blev irriterad och frågade henne direkt på forumet om det möjligtvis var "min" svängel hon skulle sälja på annat sätt? Innan dess hade jag försökt få svar via mail av henne utan resultat.
Och se hon svarade samma dag att Nej,nej det var inte "min" svängel hon hade skickat den efter haft lite problem med att paketera den väl.Så den skulle vara skickad med Schenker den 2/9, den har fortfarande inte anlänt.Nu hör det till saken att hon är aktiv inom körförening också,vilket är än mer irriterande.Jag vill ju börja köra mina hästar! Vad är det för fel när man gör så mot någon?? Jag börjar stark tvivla på rasen människa,allvarligt! :mad:

Någon som vet hur lång tid det tar att skicka med Schenker? Från 08 till Blekinge.

Sv: Trött på oseriösa säljare!

Jag sitter med något liknande, men har betalat :crazy:
jag tror inget illa om säljaren, tror inte hon lurat mej eller nåt. Men jag börjar tvivla.
Paketet ska enligt uppgift skickats förra fredagen och har fortfarande inte kommit hit. Jag har mailat och smsat flera gånger om att få kollinummer, men ingen som helst respons. Nu börjar jag bli arg, ledsen och irriterad.
Vet inte vad man ska göra.. Det är väl bara att försöka vara ihärdig antar jag, och fortsätta hoppas att det finns goda människor därute.

Men det KAN vara så att hon skickat. Schenker är hopplösa på att ta tid! Har du ett paketnummer? Det brukar man få mailat när säljaren lämnat in paketet och då kan man se om det är på väg.

En gång fick jag vänta i 3 veckor på ett schenker-paket som skulle från ena änden av vårt landskap till mig...Jag gick in och kollade med jämna mellanrum så det var inte säljaren som segade. Det låg på sorteringsstället i över en vecka osv. Så förhoppningsvis kommer det! :)
(fast det låter kanske lite märkligt med resten av historian)

Jag har mailat henne idag igen och frågat efter kvittonummer.Får se om hon svarar mig.Det roliga i historien är att hon i annonsen jag hittade, lagt ut sin mail adress.Samtidigt som hon svarade mitt inlägg att hon har en ny dator som bråkar vad det gäller mailen.Så vi får se vart detta slutar.

Har du inte fått något mail från schenker?
Det har jag alltid fått (och de jag sålt och skickat till via schenker har också fått det) direkt när paketet är inlämnat. Då har de skickat till min mail och sen har man kunnat följa paketet.

Så det känns ju lite märkligt kanske?

Nej jag har inte fått något från Schenker. Och inget svar från "damen" heller.Lutar åt att jag skriver ett nytt inlägg på det där forumet.Hon gör ju bort sig totalt när hon gör på detta viset.:mad:

Sånt är sååå irriterande, speciellt om man inte får tag i säljaren.
Köpte en Arsenal jacka för ett par år sedan , satte i pengarna men fick aldrig jackan:(.
Satte även in handpenning på en häst för ett år sedan , hon skulle höra av sig när hon fått pengarna,men det gjorde hon inte.
Annonsen på hästen var borta, och hon var borta:(
Efter detta har jag lärt mig att jag aldrig mer ska lita på annonsörer.
Min vän sålde en häst på ett beridningsstall , han som ägde stallet tog pengarna själv och är skyldig henne över 100 000:eek:..
Detta kan hända alla och är nog vanligare än man kan tro, jag kommer vara på min vakt framöver..!!:):)

Har du inte fått något mail från schenker?
Det har jag alltid fått (och de jag sålt och skickat till via schenker har också fått det) direkt när paketet är inlämnat. Då har de skickat till min mail och sen har man kunnat följa paketet.

Så det känns ju lite märkligt kanske?

Jag har ALDRIG fått vare sig sms eller mail från Schenker ??

Har fått ett samtal samma dag de ska komma ut i bästa fall och har även fått efterlysa paket som tagit väldigt lång tid på sig .

Så om hon skickade paketet den 2/9 så kan jag tycka att det inte är speciellt lång tid som gått ...

Mia

Nej från den 2/9 till idag är inte lång tid.Men hon mailade mig den 26/8 att svängeln var färdig och ville då ha min adress. Jag fick tag på henne den 2/9 genom forumet och då skrev hon att den var skickad.Så exakt när den ska vara skickad vet jag inte för hon svarar inte på det.Fattar inte varför man erbjuder sig att ordna en sak och sen skiter högblankt i det...Varför ens erbjuda sig då? Speciellt när jag inte skickat några pengar.Hade jag förskottsbetalat hade jag "förstått" hennes ointresse.
Jag har gått på allt för många nitar när det kommer till hästbiten och borde vid det här laget inte vara förvånad.Likväl blir man förbaskad...

Inte? Vad konstigt. Kanske är det för att jag bara skickat och fått grejer som jag köpt/sålt på tradera då? För jag har alltid fått mail.

Men i vilket fall som helst så tar det tiiiiid med schenker.

Då förstår jag och som du säger så har det nog med tradera att göra att du får mejlet för att kunna följa paketet ;)

Väntar oxå på paket från Schenker köpt på Tradera.
betalade i ons och paketet skickades på tors.
Idag först står det att paketet är genom sorteringscentralen.
Irriterande, skulle bett att fått det skickat med posten istället och betalat lite till.

Jaha så var det som man misstänkte. Jag postade en förfrågan om svängeln skickats via den klubb hon figurerar i.Likaså ytterligare ett mail till henne via det andra forumet.Där jag frågade varför hon inte svarar på om svängeln är skickad eller ej.Och om jag skulle beställa svängel från annat håll då hon inte kunde svara eller leverera varan.
Detta svar fick jag nu.

Då kan du skaffa en svängel från någon annan! Nu är jag trött på dina otrevliga meddelanden,jag har just nu otroligt mkt att göra med ett stort KM jag ansvarar för helt ensam,massa valpar hemma som ska flytta i dagarna o dessutom influensa. Jag sitter inte bara o levererar svänglar om du nu trodde det! Ett helt stall med hästar ska skötas för tävling denna helg med o pappa som tillverkar svänglarna bor inte ens i samma stad som mig. Men jag ber dig ta kontakt med någon annan nu då jag snart stressar sönder av alla som sliter i mig.

läste din tråd på det det andra forumet o jag förstår din irritation. Kan man inte leverera en vara ska man inte heller sälja nått.

Inte? Vad konstigt. Kanske är det för att jag bara skickat och fått grejer som jag köpt/sålt på tradera då? För jag har alltid fått mail.

Men i vilket fall som helst så tar det tiiiiid med schenker.

jag skickade en grej (kommer inte ihåg vad det heter) i retur till Comhem och det paketet har väl inte kommit fram än, 3 år sen. MEN jag hade inlämningskvitto som jag tjatade mig till, så jag har ryggen fri :devil:.
Så jag är lite skrämd av den firman.

Haha vilket härligt svar du fick ;)
Hoppas för hennes skull att hon inte ska försörja sig på det, för då skulle det inte gå nått vidare. Visst att man kan ha mkt att göra, men då är det väl bättre att skriva att man inte hunnit skicka den istället för att ljuga och påstå att den är skickad..

Ja precis . Och hennes otrevliga mail fortsatte att komma.Det sista anlände i förmiddags.Men hon är inte frisk:devil: så jag har helt enkelt bara studsat tillbaka mailen till henne.Från att inte svara alls på mina mail så svarade hon minsann dubbelt upp igår.Konstiga folk. Affären är ialla fall definitivt avbruten och kanske därför hon är lite desperat..Inte vet jag.

Hon kanske kom på att hon behövde pengarna :p
Konstigt att hon hinner med att sitta och skriva en massa otrevliga mail, hon som hade så mkt att göra ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Tydligen ska man ha allt på pränt i den här branschen - och någon gång ska väl vara den första som man blir lurad?! Har letat häst i vad... 2 3
Svar
41
· Visningar
4 206
Senast: dreampower
·
Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag... 5 6 7
Svar
125
· Visningar
22 810
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka