• Hästmänniskan
  • Trådstartare Trådstartare Lillan09
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 1 429
L

Lillan09

Känns som mitt intresse har svalnat inom häst och ridningen. Jag vill fortsätta med det, men det är inte kul längre:s

Vad ska jag göra?? Har en underbar häst på alla sätt och vis!

Sv: Tröttnat

Antingen vilar du dig ett tag eller så söker du ny inspiration !
När jag kommer i " dödläge" så brukar jag tex ta lektioner, gå på kurser eller bara ¨åka till andra ställen med hästar .Antar att mina hästar ledsnar på mig också i bland:crazy:

Hej från Hambo

Vill du inte sälja hästen, lämna ut på foder. Träna andra saker ett tag, eller gör andra saker.
Man tröttnar ibland. Bara för att man lägger hästar och ridning på hyllan ett tag behöver det inte betyda att man slutar eller inte kan återkomma till det. Hade flera år som jag var i stort sett hästlös, på senare år har intresset kommit tillbaka och stallet är fullt igen. :)

Alla har vi ju våra svakor och så är det ju.

Så tror jag att alla har känt någon gång, men har man bara intresset brukar man komma tillbaka efter sin s.k svaka, det är ju för sin vän hästen man ta hand om dem i ur och skur även om det ibland inte känns på topp så vet man ändå att det verkligen är värt det, i alla fall är det så för mig

Jag tror att det kan vara så att allför många av oss ställer för stora krav. Det ska tävlas och man bara MÅSTE gå på kurser.
Skippa alla "måsten" och bara ut i skogen och njut.
Rid för nöjes skull, bort med alla krav och måsten...

Dra ned... det är mörkt och vinter man vill kanske umgås.. Det går att rida tre dagar i veckan ett tag .. till våren... Det är inte säkert det är så dåligt för hästen ens en gång. Prmenadrida... inte träna..

Lämna ut den på foder ett tag och känn efter hur livet ter sig utan häst. Antagligen så märker du stor saknad och tomhet men då får man analysera om det är hästen som saknas eller man bara inte vet vad man vill göra i stället. Jag vet en del som hamnat i din situation, lämnat/sålt hästen. All den tid som de plötsligt fick ledde till rastlöshet och i stället för att pröva nya saker så tog de tillbaka hästen men fann ändå inte den rätta glädjen. Eller blir det tvärt om att de inser hur mycket det betyder för dem men de har t ex tagit hjälp av medryttare för att avlasta och på så sätt fått bättre balans i livet.

Tack alla, ska försöka rida iallafall tre ggr i veckan och har en medryttare som ska komma nästa veckan:) Så ja får lite "ledighet" under veckorna.

Känner igen det jätteväl. Jag får oftast sådana känslor på hösten när mörkret sänker sig och allt är tråkigt.
Har ofta tänkt tanken att sälja hästarna och göra annat istället, men vet att jag inte klarar mig utom dem.
Försöker att inte ha så mycket krav istället. Vill jag inte rida så rider jag inte, gör bara det man måste.
Hästarna går ute hela dagarna i stora kuperade hagar så jag tror inte de far illa av att inte bli ridna.
Hoppas att du får lusten tillbaka.

Precis, min häst har stått nu i veckan och det känns inte bra:/ Men man vill ju göra annat på dagar ist för att rida. Hinner ju bli mörkt innan man är hemma från jobb m.m. Har ju ingen belyst paddock. Dock ska ja byta stall och se om det känns bättre med mer ridmöjligheter

Jag kände skuld till min häst när jag inte hann rida honom. Nu är han utlånad i 6 månader till att börja med, till en tjej som tränar och tävlar.:)

Jag mår mycket bättre och gör precis det jag vill nu, allt annat som man inte hann med förut.:laugh:

Han har det jättebra och jag är supernöjd, saknar inte honom ett dugg om jag skall vara "elak" men han har det bättre där just nu än vad han skulle ha haft det hos mig:)

oh va bra:) Men ja vill inte låna ut honom. Han hade det så dåligt hos andra fodervärden så min tillit på andra folk är på noll för tillfället:/

Jag tycker att du borde sätta ut en annons om att du vill låna ut honom på foder ett tag.
Och självklart kräva referenser, vara och kolla i deras stall och ta reda på så mycket som möjligt.

Vi har haft häst på foder, och jag kan ju säga att under den tiden så gick han från LC-LA på ca. ett och ett halv år.
Samt gick ifrån att vara mager till att bli välmusklad och fick hull.

Självklart kan man få dåliga erfarenheter, men att ha bra kontakt och liknande, så skall det nog fungera.

Okej, ska testa och se om det känns bättre med en medryttare under veckorna:) Men känner typ alltid såhär när det är mörkt och tråkigt väder. Finns ju ingenstans att rida

Bra, vinter bläähh.. eller geggig höst iallafall.. Okej det är minimum, men har du en medryttare behöver hästen bara gå tre gånger ändå... om ni promenadrider.. och tränar lite, lite.. Så då får de mer vila och sällskap och tid för annat... Tillfälligt...

Liknande trådar

Hästmänniskan Våra hästar har ju ibland hjärnspöken, och vi hästmänniskor också :rofl: ●Vilka hjärnspöken har du själv i din... 2
Svar
22
· Visningar
1 826
Senast: Kajsalisa
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första... 2
Svar
20
· Visningar
2 673
Senast: Brynja
·
Hästmänniskan Hej alla, hur tänker ni som är i min ålder när det gäller detta? Köpa en äldre häst som kanske får ålderskrämpor, ett föl som du kanske... 2
Svar
20
· Visningar
1 781
Hästmänniskan Jag var idag o provred en massa hästar o står o velar mellan två, hur bestämmer man vilken man ska köpa?😩 Häst 1 är en valack på 3 år... 2
Svar
25
· Visningar
3 967
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka