Trycka fast nitar i läder

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Juicy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 3 507
J

Juicy

Köpte ju som sagt en namnskylt till tränset.

Men nu också ett problem.

''Nitarna'' går inte att sätta fast.. Hur får man fast dom?

Sv: Trycka fast nitar i läder

På vilket sätt går de inte att sätta fast?

Fick du något mer än själva skyltarna?

Fick du med något som liknar små spik och någon form av metallplattor med hål, så finns det troligtvis hål även i skylten. Trä i så fall igenom "spikarna" där så pluppen hamnar på framsidan, gör hål i lädret så du får igenom dem, och trä på metallplattorna på baksidan. Klipp "spiken" så den sticker ut genom plattan lite, och slå med en hammare där du klippte så att materialet brer ut sig över metallplattan och låser fast den.

/Ida

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nyligen köpt en ny hopphäst, sto 13 år hoppar upp till 140. Hon flyttade hem till oss för snart 4 månader sedan. Upptäckte...
Svar
1
· Visningar
251
Senast: Nevermind
·
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
613
Senast: skiesabove
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
704
Senast: cowgirl81
·
IT & mobiler Min IPhone SE är bara ett år gammal. Tyvärr har telefonen den sista månaden börjat frysa fast. Inte hela tiden, men ibland. Ibland när...
Svar
0
· Visningar
236
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Diskbråck