tugga på sladdar

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Sellan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 775
S

Sellan

några tips hur man lär sin hund att sluta tugga på sladdar? våran hund är lite över ett halvt år och hon tuggar på TVkablar, telefonsladdar mm..

Sv: tugga på sladdar

Ja, det finns ju sån där spray typ fyspray fast bit ej eller nåt sånt heter den. Jag vet faktiskt inte annars. Valpen var sladdbitare då han kom men har helt slutat och det gjorde han redan första veckan. Kanske för att jag var på honom som en hök ;) .

men det är när man inte är med henne som hon tuggar.. dvs när vi ligger och sover osv som hon drar ner grejjer och tuggar på

Om det alltid är samma saker, kan man ju sätta ngt som smakar illa på dem sakerna. Tex bittermandelolja... Det är inte hallon! Finns säker MASSA fler saker som smakar illa för hunden, Ni vet ju säkert vad han inte gillar i matväg. Bra att utgå från detta.

Hon har väl nåt i benväg att tugga på också hoppas jag ;)

Sellan skrev:
ja flera stycken.. å bollar å lite annat :D

Har för mig att man kan spruta på vinäger eller nåt sånt. Då är det inte så gott att tugga på kablar osv

tja.... det är väll bara att hänga undan sladdarna tills hon växer ifrån det.... hundsäkra ist. för barnsäkra huset :D Min hund var som tokig på skor (självklart mina, ingen annans) men det gick över det med.

Liknande trådar

Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 434
Senast: Capybara
·
Övr. Hund Min hund är besatt av att ta mina vantar eller min mössa när jag kommer hem efter att ha varit någonstans utan hunden. Får hon inte det...
Svar
4
· Visningar
580
Senast: KesoNeso
·
Hundhälsa Min lilla hund på 5 kg skulle behöva ett hög energi foder, dock hittar jag bara sånt för stora hundar, och han har svårt att tugga dem...
Svar
10
· Visningar
726
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
867
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka