Tummen mitt i handen, hjälp tack :)

hallonsaft

Trådstartare
Hej!

Pga.. att min Iphone inte vill ta kort som jag vill, klarar inte ett specifikt objekt i färgerna så kom jag på den "briljanta" (trodde jag :o) tanken att:
Just ja det finns en gammal digital kamera ju ( ca 10 år gammal?), men nu sitter jag i klistret och tummen mitt i handen.

Läget är som följer:

Konika Minolta dimageX1.
Den står i laddningsdockan och har inkopplat strömsladden och charge lyser snällt ( stått 2-3 timmar?), när jag slår på den i dockan reagerar den och säger åtminstonde att minneskortet är tomt, men när jag tar bort den kan jag inte starta den alls?
Laddat för lite? batteriet sopor? eller vad vet jag?!

Teknik och jag är ingen bra kombi och denna kamera ska dessutom tilläggas att jag aldrig lärt mig då jag inte använde den när det var aktuellt för ett gäng år sen.

Alla tankar och tips mottages med stor tacksamhet då jag skulle behöva använda den snarast möjligt, finns det något hopp tro? *hoppas*

Varmt tack på förhand!

Problemet löst!
Kameran funkar och jag har även fått ta bilderna, flyttat dem till datorn och vidare till rätt ställe på nätet.
Lite stolt över mig själv med denna bedrift och tacksam mot min kära bror som ringde och försökte hjälpa till även om han muttrade något om gammal kamera och vad de nu var?!:confused:

Lösningen: Jag testade starta flera gånger och jag menar många gånger, pillade loss batteriet, putsade på metallbitarna och satte i det igen flera gånger.
Jag vet inte vad som löste det egentligen men det funkar åtminstonde nu och det är jag superglad för :banana:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Ridskoleryttare
  • Att lära sig hoppa
Tillbaka