"Tunga" tyglar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare mooi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 041
M

mooi

Frågar åt en bekant då jag helt enkelt inte hade så många bra idéer att komma med när vi pratade om det idag.
Hon är ute efter ett par tyngre tyglar, tänk så som westerntyglar - men vill komma ifrån den delade tygeln. Finns detta? Alltså "vanlig" tygelmodell men med lite mer tyngd än vanligt.

Jag har ett par Schockemöhle i läder med gummigrips på insidan. De väger mer än vanliga tyglar. Jag vägde faktiskt när jag köpte dessa men har glömt bort skillnaden. :)

Jag har ett par gummityglar till vardags som känns lite mer tyngd än vanliga. Trist nog har jag vant mig vid dem och får inte tävla (dressyr) på dem så det blir lite handikappande när man kommer till tävling och ska rida på tunnare. Tycker inte alls att de tunna ligger bra i handen.

Jobbar i en hästbutik, och vi har ett par från schockemöhle med gummi på insidan (misstänker att det är samma som @mimus tipsar om) som känns tyngre än de som följde med tränset från början. Tänkte testa dem inför nästa tävling. Priset är helt klart överkomligt om det skulle visa sig att de inte lever upp till mina förväntningar heller.

Liknande trådar

Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 309
Utrustning Tjo, är denhär fett misslagoma årstiden nu, när grusvägarna tinat fram, men hage är fett snöig och isig än, och gården bara bitvis isig...
Svar
6
· Visningar
558
Senast: Shixle
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 523
Utrustning Jag bytte för några månader sen till ett par biothanetyglar med metallhakar istället för vanliga spännen. Det blev mest så för att de... 2
Svar
22
· Visningar
2 620
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka