Tungfels bett..

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Colombia_Girl
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 950
C

Colombia_Girl

Är det någon som har ett sådant?
vilken typ av häst har ni?
Hur svarar hästen på det bettet?
Vart har ni inhandlat det bettet?
Har ni någon bild?

// Orolig mun och tungan över bettet :confused:

Sv: Tungfels bett..

Tungfelsbett finns hos de flesta som säljer bett.
Jag har använt det till någon av våra ponnyer + en storhäst. Ponnyn var fortfarande dum i munnen och tjorvade med tungan, men på storhästen gav det anormt resultat...

vad gjorde storhästen som gjorde att du valde att prova ett tungfelsbett?

:)

jasså..du är ute på nätet o glider o hoppas på goda råd?..

Om det är ett sådan här bett du menar:

Tungfelsbett
Så är det en modell som jag inte är så glad för plattan är ganska bred o slår lätt i insidan av tänderna på hästen (kindtänder) ock skapar därför obehag.

Jag använder mig av en tunfelssticka om jag har en häst som lägger tungan över bettet, ska leta på nätet o se om jag hittar en bild :)

har inga bestämda bett direkt.. just detta bett som du visade är väl en i raden av tungfelsbett? va bra att du berättade att den kan vara dum i munnen på hästen.. tänkte inte på det :)

men du som har en så tok fin hopphäst har väll inga bekymmer!

Hittade en bild nu, inte exakt en sådan jag använder men samma typ i alla fall.
Denna används med en extra nackrem på tränsen o inverkar alltså inte alls på det vanliga bettet!
Tungfelssticka

hihi det ser ut som min gamla tandställning som jag hade när jag var liten.. kul att den kommer till användning igen hahahahhaha

Liknande trådar

Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
476
Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 778
Senast: cirkus
·
Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i... 2
Svar
27
· Visningar
2 796
Senast: villhöver
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
405
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka