Tungfelsbett/nosrem?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare kivanna
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 749
K

kivanna

Har en häst som när man har tränset i mun så stoppar han ut tungan på högersida ovanför bettet och ser allmänt dum ut! Varför gör han så? :confused: Kan det hjälpa med en nosrem eller ska man använda tungfelsbett/gummi och hur använder man ett sånt? Han är alldeles nyligen kollad i munnen/tänderna ua blev samtidigt raspad är 4,5 år om det har nån betydelse. MVH Kivanna och Lukas

Sv: Tungfelsbett/nosrem?

Ptja... Antingen tycker han inte om bettet, eller så bara leker han med det väldigt grovt.
Är du säker på att det inte är själva bettet det är fel på skulle jag i första hand sätta på ett tungfelsgummi så han lär sig att tungan ska vara UNDER bettet, och inte över. Om han fortsätter störa sig med bettet så kanske en relativt lös remontnosgrimma kan hjälpa till lite?

Liknande trådar

Utrustning Har hört så mycket bra om det omtalade baucher bettet, att det är så snällt och ligger stilla och är stabilt i hästens mun. Att alla...
Svar
19
· Visningar
13 198
Träning Min unghäst född -10 har aldrig riktigt accepterat bett. Munnen är kollad,allt ser bra ut. I början så hade vi 3-delat tränsbett,vilket...
Svar
12
· Visningar
1 613
Senast: Ridinglady
·
M
Ridning hejsan. jag har en söt trevlig d ponny som är genom go.. förutom en sak!! hon lägger tungan över bettet o kastar upp huvudet så hon... 2
Svar
35
· Visningar
7 478
Senast: älgen
·
Ridning Hade ut vet att kolla tänderna på min olycka i veckan våran vet är grymt noggran, kunnig och bra på att informera på "ren svenska" vad... 2 3
Svar
51
· Visningar
6 319
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka