Tungfrihet

sasucatu

Trådstartare
Funderar på att prova ett stångbett med "hel" mundel, men rörliga skänklar på min häst. Frågan är hur stor/bred (hur man nu uttrycker sig) tungfriheten ska vara. hur vet jag att det passar? O var hittar jag små bett. 4,5 tum (11,5cm). Har én billy allen stång, men jag tycker inte att hon känns helt hundra på den... kanske är för att hon inte är van. Ska jag kanske gå över till helt vanlig delad stång först?

Men även om ni tycker att jag ska göra det så undrar jag hur man mäter ut vilken tungfrihet som passar bäst...

Typ ett sånt här: http://www.tumbleweed.se/wpt/view/13/413/1413/

Liknande trådar

Western Jag har tänkt mig införskaffa en uppsättning westernutrustning till min sambos islandshäst. Har efter mycket om och men insett att...
Svar
1
· Visningar
856
Senast: Cilva
·
Western Jag fick ett nytt träns av mig själv i födelsedagspresent. Ett jättefint träns med samma mönster som sadeln. Såg inte alltför illa ut på...
Svar
12
· Visningar
3 739
Senast: Liten
·
Träning Min unghäst född -10 har aldrig riktigt accepterat bett. Munnen är kollad,allt ser bra ut. I början så hade vi 3-delat tränsbett,vilket...
Svar
12
· Visningar
1 637
Senast: Ridinglady
·
Dressyr Nu blir jag snart gråhårig(are) så tänkte be om lite tips, tankar och idéer kring betsling för kandar. Jag rider i vanliga fall på... 3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 620
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka