Tunna, mjuka schabrak?

Linda_A

Trådstartare
Efter många om och men har jag äntligen en ny dressyrsadel (en Spalding Britannica Finesse, en specialbeställning av förra ägaren då den har rundbossor istället för kilbossor) som förhoppningsvis ska fungera. Hästen verkade i alla fall positiv till den idag och den kändes smal nog för mina höfter.

Eftersom den ligger väldigt bra på hennes rygg finns dock inte så mycket utrymme att spela med, vilket innebär att den fårskinnsvojlock jag haft tidigare blir för tjock. Därför söker jag tips på tunna och smidiga schabrak som kan fungera på en häst som på sommaren kan få skav. Nu är det ju möjligt att hon med en mycket bättre anpassad sadel inte får skav baktill längre, men hon har en väldigt tunn päls på sommaren så det är inte omöjligt att det fortfarande kan vara ett problem.
 
Inser något för sent att den här tråden blev väldigt lik min tidigare om schabrak, så moderator får gärna ta bort den. Så går det när man är lite för trött när man gör inlägg och inte minns vad man frågat tidigare.
 

Liknande trådar

Utrustning Nu ska jag inte ropa hej förrän jag är över bäcken (eller möjligen bäckenet i mitt fall ;P) men jag verkar ha hittat en dressyrsadel som...
Svar
3
· Visningar
641
Senast: Linda_A
·
Utrustning Nu har jag förhoppningsvis lagt upp en bra plan för hur jag ska få köpt en ny dressyrsadel. Efter jul ska jag ta ut en sadelprovare som...
Svar
7
· Visningar
1 966
Senast: MiniLi
·
Utrustning Känner att jag vill ha lite fler åsikter ang. denna sadel som jag haft sedan i oktober förra året. Det är en Prestige med bomvidd 35...
Svar
9
· Visningar
3 672
Senast: oxo
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
4 875

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp