Tunna stigläder?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare MisterLillen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 028
M

MisterLillen

Finns det någon som har tips på var man kan få tag på tunna smidiga stigläder. Har en ponnyputa med tillhörande "special-läder" som är väldigt bra men nu börjar de bli korta till dottern. Skulle vilja få tag på stigläder som är tunnare än vanliga så att det inte blir så klumpigt innanför de små benen. Någon som vet?

Sv: Tunna stigläder?

Min dotter har Jacsons stigläder med kalvskinn och nylonkärna, jag tycker de är rätt smidiga. Dottern har inte klagat.

Kolla dom nya på Börjes som är enkelt läder, man ändrar längden nere vid foten....en kopia på wintec webbers......

Gillar webbers och har numera svårt med vanliga stigläder. De är så mkt smidigare och lätta att ändra. Enda nackdelen är om man har hela stiglädersfästen kan man inte ha dom

Jag har faktiskt nylonstigläder i min lädersadel, eftersom de är tunna och så smidiga att byta. Jag har olika längder beroende på vem sim rider. De finns att köpa i vart fall hos Lillhästen i Stav samt hos Bole.

Jag har haft Jacsons med nylonkärna och de var faktiskt riktigt bra, kostade bara runt 220:- tror jag. Men jag sålde med dom till sadeln för att det vart smidigast och sälja den komplett med tillbehör tyckte jag och dessutom passade dom så bra ihop med den bruna färgen till min Olympic Jessica.

Nu har jag några billiga stigläder från Gekås men bara tillfälligt, gillar dom inte alls. Dom är tjocka och klumpiga och färgar av sig. Använde dom bara för att de jag hade förut (vanliga från Stübben) hade blivit lite väl slitna och jag var rädd för att t.ex. en söm skulle gå sönder.

Själv ska jag köpa nya, tunnare svarta stigläder med nylonkärna, blir nog ett par Knights från Kaias Hästsport. Verkar bra, kostar 276:-.
Vill egentligen ha Prestige men då måste man beställa och lägga ut pengar för frakt etc. och jag har inte råd med det just nu. Dessutom hoppas jag kunna köpa en ny sadel, gärna brun, till hösten.

Liknande trådar

Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
609
Senast: skiesabove
·
Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
658
Senast: Zpunk
·
Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
233
Senast: sweep
·
Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
775

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka