Tunt stalltäcke

the_connemara

Trådstartare
Har varit supernöjd med Amigo Insulator 150 g men hästen är lite väl hårdhänt så hade velat ha ett i princip likadant fast med lite rejälare yttertyg. Men det finns ju såklart inte.

Första tanken var ett Rhino, det yttertyget tror jag funkar bra. Men det är 200 g och jag hade egentligen hellre haft ett typ 100 g.

HWs ofodrade stalltäcken, går det att sätta liners i dem?

Googlare lite och hittade även dessa:

Shires Tempest: http://www.ridsportshopen.com/index...tegory_id=124&option=com_virtuemart&Itemid=80

Weatherbeeta: http://www.filippasridsport.se/sv/shop/hast/tacken/stalltacke_110_g_fran_weatherbeeta.html

Någon som har dem? Tips på annat tunt stalltäcke?
 
Sv: Tunt stalltäcke

Weatherbeeta har väldigt tunt tyg i sina stalltäcken, det är ett av väldigt få täcken som det blivit hål i. Dessutom har jag sytt på bogspännena hur många ggr som helst!!

Vad gör din häst i boxen om Amigo går sönder? :p Jag har många, tre olika tjocklekar och inte ett enda har gått sönder. Alla mina stalltäcken förutom ett Domani har ungefär samma sorts tyg som Amigo.

Du kanske behöver ett utetäcke? Ett Amigo Medium kanske?
 
Sv: Tunt stalltäcke

Amigos tyg är ju löjligt tunnt, tror mitt höll en halv dag ungefär :p

Shires brukar ha ganska krafyigt yttertyg på sina termotäcken.
 
Sv: Tunt stalltäcke

Amigo har ju ett utetäcke som är 100 gr, det är jättebra även att ha inne då det andas bra.
 
Sv: Tunt stalltäcke

Är han blöt (någonstans) eller allmänt irriterad på något så försöker han ganska argsint klia sidan/bakdelen på väggen, med tiden har täcket blivit slitet även om det faktiskt inte blivit några direkta revor i. Vilket dock inte skulle förvåna mig Miot gick sönder snabbt. Ser rätt kul ut faktiskt :-P men ena väggen är inte helt slät heller så klart täcket tar stryk. Eftersom han dessutom inte är så frusen inne så vill jag inte heller råka spä på irritationen med ett lite för varmt täcke.
 
Sv: Tunt stalltäcke

Bra att svara färdigt på allt...

Utetäcke inne vill jag inte ha, då förbrukar jag hellre ett Amigo då och då. Men tack ändå för tipset om det tunna :-)
 
Sv: Tunt stalltäcke

Min valack vänder på huvudet och drar sönder täcket med tänderna, på honom har jag ett Sverigetäcke med teddyfoder som har väldigt rejält yttermaterial, Amigo håller inte för sådan behandling ;)
 
Sv: Tunt stalltäcke

Har de med slätt innerfoder oxå tro? Allt annars (inkl Rambos med mikroblabla insida som ska funka sååå bra mot skav) dras hopplöst bakåt och sitter hårt o skaver på bogarna.
 
Sv: Tunt stalltäcke

Köpte ett 100g stalltäcke på Gekås igår med lite kraftigare yttertyg, 420D. Betydligt kraftigare än Insulator och Tempest, men inte så kraftigt så att det blir stelt och otympligt som Rihno (iaf sådana av äldre modell, vet inte om de är annorlunda nu?)

1157472_429006020551891_172288407_n.jpg


533993_429005997218560_354376261_n.jpg
 
Sv: Tunt stalltäcke

Lite galen ide kanske, men du har inget Amigo/Rambo flugtäcke med fäste för deras regn-liner? Regn-linern och vanliga liners har ju samma fästen så en liner under flugtäcket?:o;):p
 
Sv: Tunt stalltäcke

Haha, bara sweetitch :-P inget av de ofodrade stalltäckena har väl fästen för liner? För mig jag kollat det.
 
Sv: Tunt stalltäcke

Haha, bara sweetitch :-P inget av de ofodrade stalltäckena har väl fästen för liner? För mig jag kollat det.

Har inte sett några ofodrade stalltäcken med fästen för liner tyvärr. Men Newmarket serien kan ha ett ofodrat stalltäcke med fästen för hals, på samma sätt som amigo halsarna så det kanske skulle funka med liner om du kan testa innan du köper isfO_o:)
 
Sv: Tunt stalltäcke

Jag har också varit supernöjd med mitt 150 grams och skulle vilja ha ett till - och har insett att det finns ju knappt några så tunna stalltäcken att få tag på med bra passform.


Weatherbeeta har jag ett stalltäcke ifrån sen tidigare, men det är 200 gram tjockt. Passformen på det är jag dock väldigt nöjd med.

Shires Tempest har jag aldrig testat, men enligt bilden så såg ju passformen helt okej ut på det också.

Jag ska helt klart följa den här tråden och se om det dyker upp några bra förslag även för mig. :)
 
Sv: Tunt stalltäcke

Ska hålla utkik efter det nästa Gekåstripp :-)

Skulle kolla andra täcken idag men inget fanns inne, dock ett Tempest i rätt storlek högst upp i en hög :-D
 

Liknande trådar

Trav Jag är på jakt efter en träningssele med en bred däckel. Hästen i fråga är en relativt bred kallblodstravare med normalstor manke. Jag...
Svar
5
· Visningar
2 541
Senast: via
·
Utrustning precis som rubriken säger.. råkade ropa in ett par sånna här på tradera just för 157:- kostar över 1000:- annars. tänkte ifall nån...
Svar
3
· Visningar
1 075
Senast: NightRain
·
Fälttävlan precis som rubriken säger.. råkade ropa in ett par sånna här på tradera just för 157:- hon hade köpt dom för 1200:- dom är sprillans nya...
Svar
4
· Visningar
3 175
Senast: MaRomer
·
G
Körning Hej, ska köpa en ny sele men är inte så kunnig. Funderar på den här (länk...
Svar
10
· Visningar
1 612
Senast: -Catherine-
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp