Bukefalos 28 år!

Ska köpa ny sele, hjälp!

Sv: Ska köpa ny sele, hjälp!

Den är säkert helt ok men ska du köra relativt mycket hade jag nog köpt en liiite dyrare, håller bättre och längre då det är bättre läder :)

Ser ut som en parsele på bilden dock, kanske man kan ha den till båda.
 
Sv: Ska köpa ny sele, hjälp!

Är det tvåaxlad vagn du skall köra med? Berta har vad jag känner till vagnsdäckel. Kvalitén är (precis som priset antyder) budget och funkar enligt mig till lättare hobbykörning. Till hårdare träning skulle jag inte rekommendera den.
 
Sv: Ska köpa ny sele, hjälp!

Rekommenderar inte heller den, kvaliten vet jag inget om, men den som tillverkar den vet nog inget om körning..
många små detaljer som gör att den i praktiken inte riktigt fungerar. Inställningsmöjligheter bland annat, samt att den är bara till för fyrhjulsvagnar, nybörjare bör köra tvåhjuliga vagnar först, så det är en giggsele du ska titta efter.

Om budgeten är snäv så titta på nylonselar på tex driveout eller selar.se equilex.se.
 
Sv: Ska köpa ny sele, hjälp!

Tack så mkt för hjälpen! :)
 
Sv: Ska köpa ny sele, hjälp!

Bilden gör tyvärr inte selen rättvisa alls. Jag har samma sele till min ena ponny och den går utmärkt att passa in i storlek på både baksele & skakelöglor. Det är en prisvärd sele.

Sedan är det ju så att man får anpassa val av sele utefter vad man ämnar använda den till. Skall man köra tuff körning som exempel maraton, ja då köper man inte en sele för 2700kr :)
 
Sv: Ska köpa ny sele, hjälp!

Jo, faktiskt... Jag köpte min sele till B-ponny på tyska Ebay för 1500 och jag har tävlat upp till medelsvår med min ponny och selen håller helt utmärkt:bump:
 

Liknande trådar

Trav Jag är på jakt efter en träningssele med en bred däckel. Hästen i fråga är en relativt bred kallblodstravare med normalstor manke. Jag...
Svar
5
· Visningar
2 529
Senast: via
·
Fälttävlan precis som rubriken säger.. råkade ropa in ett par sånna här på tradera just för 157:- hon hade köpt dom för 1200:- dom är sprillans nya...
Svar
4
· Visningar
3 168
Senast: MaRomer
·
Utrustning precis som rubriken säger.. råkade ropa in ett par sånna här på tradera just för 157:- kostar över 1000:- annars. tänkte ifall nån...
Svar
3
· Visningar
1 068
Senast: NightRain
·
Utrustning Har varit supernöjd med Amigo Insulator 150 g men hästen är lite väl hårdhänt så hade velat ha ett i princip likadant fast med lite...
Svar
14
· Visningar
2 763

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp