Tunt svettäcke

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare overtyre
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 2 275
Sv: Tunt svettäcke

har rambo cotton cooler från horseware och hansbos combitäcken. jättenöjd med båda, tunna o hästen torkar fort.

har Hansbos gul/blå, fungerar utmärkt på e.m / kväll/ natt men om det är under dagen han är blöt & vädret är fint så torkar han snabbare utan täcke..

Jaja. Självklart. Men jag tänkte mer att om man blöter hästen och det skulle bli lite kyligare eller blåsa mycket, men ändå för varmt för att ta på ett ulltäcke. Fleecetäcken gillar jag inte riktigt då hon får en massa stötar av dem. :crazy:

Jag har fått för mig att bomull inte är bra, för att det inte suger upp vattnet, utan blir blött självt vilket gör att hästen blir kall pga det.

Det var precis så jag tänkte. Att jag undrar vilka som är tunna, men ändå funktionella. :)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 985
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Min äldsta fyller 6 år till sommaren. Hittills har vi "bara" haft födelsedagskalasen för närmsta släkten, men det har ändå blivit mellan... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
4 060
Senast: Kilauea
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
792

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk Politik 4
  • Lekstuga
  • Husvagnsrenovering

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka