Tur att det finns snälla stallägare...

• Hästmänniskan
  • Trådstartare Trådstartare Sofia Engman
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 053
S

Sofia Engman

:rofl: Ja ha då var första riktiga ovädret här i Halmstad.....
Skulle till stallet och släppa ut min häst i dag på morgonen. Kom ca 500 m från stallet. Sedan vart det raka vägen ner i diket...GLASHALT JA BARA GLED......

Många bilar körde förbi men ingen verkade se mig eller bilen.
Som tur var så kom det en vänlig kille förbi och frågade om jag behövde åka någonstans. Han körde mig de resterande 500 metrarna till stallet. Där jag hoppades att det fanns någon som kunde hjälpa mig..

Och det fanns det. Stallägaren.

Visst inga problem vi tar fram traktorn..

Så utan några problem drog han upp min bil.Och sedan vart det bara att fortsätta fram till stallet..Och göra det man var tvungen innan mera snö kom ..

Det är tur att det finns hjälpsamma människor här i världen..

Tusen tack Benge!!:bow:

Sv: Tur att det finns snälla stallägare...

Hoppas det gick bra med både dej och bilen!

Jag har oxå blivit uppdragen med traktor av min förra stallägare, fast jag fastnade pinsamt nog på hans gårdsplan. :o

Senast ändrad:

Hehe. Vi hade hämtat hö förra vintern, och tyckte "det här går ju strålande :banana: " för att köra i snö, i mörker med släp och svag bil är inte så roligt. Vi kom nästan fram till gården, hade bara en liten backe kvar men då sa bilen VILL INTE och började slira..
Sen kom vi inte längre :angel:
Det slutade med att, just det, stallägaren (eller stallägarens sambo rättare sagt) fick grusa vägen lite, sätta sig själv i bilen, backa en bra bit och sen ta en jädra fart, och visst kom ekipaget upp.. Hehe, roligt :D Mamma tyckte nog det var pinsamt.

Jag och min kompis fastnade i en uppförsbacke och kom ingenvart. Vi fick ta ut hästen, koppla bort släpet och vända det.
Sen gick/hasade tre personer med släpet nerför backen med bromsen i ibland. En annan bil fick köra hem den, vi stod ju ovanför.
Ryttaren fick hänga i manen på hästen (för hon hade sommarskor) och släpas hem.
Vad skulle vi ut och köra för i det väglaget?

:rofl: Jodå allt gick bara bra med mig. Även bilen..Men man blir ju lite nojjig.
Har fått platsen jag åkte av på döpt efter mig nu....haha

Nu heter den Engmans kurva..Tur att man kan skratta åt det efteråt.

Hoppas att det inte hände något med er .Eller era hästar och bilar något..Hua

Men i dag finns det inte mycket kvar av snön.Gräset är grönt och solen skiner..

Min pålle har fått en kurva uppkallad efter sig också.
Han drog alltid järnet hem i den kurvan, 90 gradare. Jisses vad det gick tills jag fick börja bestämma.

Är det inte sånt som stallägare med traktor är till för :rofl:
Vi har dragit loss två transporter bara idag, börjar få rutin på det här nu :D

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det... 2
Svar
20
· Visningar
8 928
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 780
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt... 2 3
Svar
49
· Visningar
12 914
Senast: Karminnie
·
Äldre Sjukvården ska det förstås stå. Känner mig både förbannad och besviken. Nästan uppgiven. (men inte riktigt. Då skulle jag ju inte vara... 24 25 26
Svar
515
· Visningar
42 495
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka