Bukefalos 28 år!

Phaedra

Trådstartare
Jag funderar på att köpa ett TV-kort till min dator. Vad kostar ett TV-kort med inspelningsfunktion? Vad ska jag tänka på?

Gärna tips på inköpsställen...
 
Jag har själv ingen erfarenhet av TV-kort men flera av mina kollegor har sådana. De flesta har haft stora problem att få dem att fungera. Någon lyckades inte få något ljud. För en annan gick det utmärkt att titta, men så fort han startade inspelningen blev det bara "myrornas krig". Ytterligare någon var tvungen att byta grafikkort för att få det att fungera. Vad jag förstår så är det inspelningen som ställer till det. Vill man bara titta är det enklare att få det att fungera. Flera av kollegorna kör dock Linux i stället för Windows, och det brukar ju alltid ställa till det i sådana här situationer.

Mitt råd blir i alla fall att du bör förbereda dig på att det kan bli problem. Köp TV-kortet på något ställe där du kan få bra support, och se till att du kan lämna tillbaka det ifall du inte får det att fungera.
 

Liknande trådar

Hemmet En anhörig till mig har idag en ca 20 år gammal "dum"-TV och en DVD-spelare med inspelningsbar hårddisk inkopplad via HDMI. Hen streamar...
Svar
3
· Visningar
343
Senast: lytesout95
·
Tjatter Jag behöver köpa en ny tv, runt 32 tum. Den ska ha inbyggd cromecast och ha LED och helst ett känt märke inte typ Andersson. Runt...
Svar
12
· Visningar
583
Senast: FrDrake
·
Fritid Hade nästan glömt att det börjar idag! Kl 20 på SVT1 men första avsnittet finns redan här...
Svar
4
· Visningar
643
Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
645

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp