Tv och dataskärm i ett?

Humelibumlan

Trådstartare
Vi ska flytta och sonen får ett väldigt litet rum.
Tanken vara att han skulle få en lite platt tv att sätta på väggen, men så slog det mig... kan man köpa en platt tv som man kan ha som både data skärm och som funkar som tv(bredbandsbolaget)??

Vad? Vart??

Sv: Tv och dataskärm i ett?

De flesta nya tv-apparater borde fungera.
Man ska helst ha vilken-typ-av-tv-det-nu-är för att databilden ska bli skarp men det borde de ju vetadär ni köper teven!

Absolut! Satsa på en LCD-tv om ni ska ha den som datorskärm också. Vi har så i vardagsrummet med en 46" Sony, funkar perfekt.

Tv om du vill ha ljud utan att behöva ha separata högtalare och möjlighet att se på just tv också (datorskärmar har sällan inbyggda högtalare eller tv-mottagare).

för att det öht ska bli drägligt behöver du upp på full hd.

Hur stor ska den vara och vad får den kosta?

Det är till min son på 4 år och det är ett väldigt litet rum, så liten och billig.

Tänken är att den ska sitta på väggen vid fotänden av hans säng, som går från vägg till vägg.
Dvs. att han kommer sitta ca 1,5 m från den och det finns ju en risk att den kommer få sig ett par smällar...

Vi har en sån här skärm till nyaste datorbygget:
bild.php

Vi är väldigt nöjda med den, men den har ju inte inbyggda högtalare. Det är en 24" LED-skärm. Den här skulle kanske kunna vara ett alternativ för er, den har högtalare: Packard Bell Viseo. Ljudkvaliteten är inget att hurra för, men för en fyraåring har det knappast någon betydelse. Det går alltid att köpa externa högtalare om sonen skulle utvecklas till audiofil (gud förbjude! :D).

Tackar!:D

Jag tror jag gör det enkelt för mig och åker till en lämplig butik och frågar någon som jobbar där... och blir förmodligen ruinerad på kuppen, som vanligt ;)

Glömde säga att jag röstar på ett väggfäste till skärmen också, så riskerar den inte att slås omkull. En nackdel med plattskärmar är att de är känsliga för tryck och slag mot panelen. På jobbet har vi skärmar med glasyta som front, men de kostar betydligt mer än jag tror du är villig att betala.

Har du kollat blocket?

Min son har en 20-tums LCD-TV som går som både datorskärm och TV. Den är inne på fjärde året och är lite sliten men det var ett bra format till ett litet rum.

Liknande trådar

IT & mobiler Någon här som vet om man kan göra något åt att laptopens bildskärm tappar ljusstyrka? Kan man åtgärda eller byta ut skärmen på något...
Svar
2
· Visningar
168
Senast: MJLee
·
IT & mobiler Jag har ingen dator hemma men tycker jag behöver något att skriva på. Jag har ju min jobbdator på jobbet och så telefon, har därför...
Svar
12
· Visningar
402
Senast: Anna-Bella
·
Hemmet Mitt vardagsrum är trångt och omysigt. Min plan för att råda bot på detta har varit att slänga ut gamla, stora soffan och det stora...
Svar
17
· Visningar
776
Senast: MiaMia
·
IT & mobiler Jag drunknar i skärmtid; jobbar framför en skärm hela dagarna, slösurfar ledig tid på jobb och hemma. Nu känner jag att det räcker...
Svar
5
· Visningar
458
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Syringomyeli eller något annat?
  • Akvarietråden V