Bukefalos 28 år!

Tv-programmet gjorde susen för Dante

Femårige hästen Dante var länge besvärlig och väldigt svårriden. Två veckor hos Ponnyakuten gjorde susen. På söndag kväll är det säsongspremiär för SVT-programmet Ponnyakuten i Barnkanalen. Under fjorton halvtimmeslånga program kan tittarna följa åtta hästägare och deras hästar i jakten på en mer problemfri vardag. En av deltagarna i programmet är 15-åriga Sara Nilsson från Norra Tång. Hon sökte ... ...

Källa / Läs mer:
http://www.barometern.se/nyheter/torsas/tv-programmet-gjorde-susen-for-dante(4100768).gm
 
Sv: Tv-programmet gjorde susen för Dante

Kul att ponnyakuten är tillbaka!
Men jag reagerade på att en femårig häst "har varit väldigt besvärlig och svår att rida på senare år". En femåring har väl ändå inte ridits längre än att "på senare år" är hela dess karriär som ridhäst?
 
Sv: Tv-programmet gjorde susen för Dante

Journalisten kan väl inte så mycket om hästar. Antar den var snäll förra året men växt till sig och börjat testa.
 
Sv: Tv-programmet gjorde susen för Dante

Kanske lite OT, jag måste spela in programmet så jag kan spola, det är hiskeligt mycket omkring-bilder. Träd, trädgård, blomma, häst i hage, regn mot fönster osv och väldigt lite "träna häst".
 
Sv: Tv-programmet gjorde susen för Dante

Det är väl inget fel på kringbilderna, hittills har de varit i mina ögon trevliga bilder. Problemet är att de tar för stor plats och att programmet är för kort.

Jag gillar Sven-bilderna, han är cool. Häst i hage bilderna fyller dessutom en funktion, första året var det en massa tjat om att hästaran inte fick komma ut tills det kom lite bilder på hagarna.
 
Sv: Tv-programmet gjorde susen för Dante

Det är ju filmningen och klippningen som gör det till en proffsig produktion! Miljöbilder är viktigt och hjälper tittaren att förstå och lättare sätta sig in i situationen.
 
Sv: Tv-programmet gjorde susen för Dante

Kanske lite OT, jag måste spela in programmet så jag kan spola, det är hiskeligt mycket omkring-bilder. Träd, trädgård, blomma, häst i hage, regn mot fönster osv och väldigt lite "träna häst".

Ja det reagerade jag på redan förra omgången jag tittade :meh:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp