TV till skärmen

Hermelin

Trådstartare
Jag har en bra gammal skärm ståendes. Den skulle jag vilja göra om till TV utan att ta omvägen via en dator. Vad skulle jag behöva för tekniska mackapärer för att kunna se TV på skärmen?

Sv: TV till skärmen

Du ger liiiiite för dålig information för att vi ska kunna veta hur dina förutsättningar och mål ser ut.
* Vad vill du kunna se för TV? Digital eller analog?
* Vilka kanaler vill du kunna få in om vi pratar digitalt? Och vilken leverantör pratar vi om?
* Vad är det för skärm, vad har du för anslutningar på den?

Jag är inte ens säker på att det går öht eftersom du måste ha en separat mottagare, möjligtvis om du kan köra den via en gammal VHS-video eller liknande. Men vi behöver mer information för att kunna uttala oss. Kör du det hela via en dator blir läget grymt mycket enklare!

Sv: TV till skärmen

Använder man en gammal VHS eller sådant (kabeltv) eller digitalbox så får du oftast ut SCART eller HDMI. Du beskriver som en gammal skärm så jag gissar på att det är en tjockskärm och alltså inte har DVI-D? Vad jag läser om SCART->VGA kablar så fungerar det till projektorer och sådant men inte CRT (tjockskärmar). Så kanske det behövs någon aktiv omvandlare och pengarna drar iväg för ett sådant litet projekt.

Liknande trådar

IT & mobiler Någon här som vet om man kan göra något åt att laptopens bildskärm tappar ljusstyrka? Kan man åtgärda eller byta ut skärmen på något...
Svar
2
· Visningar
180
Senast: MJLee
·
IT & mobiler Jag har ingen dator hemma men tycker jag behöver något att skriva på. Jag har ju min jobbdator på jobbet och så telefon, har därför...
Svar
12
· Visningar
419
Senast: Anna-Bella
·
IT & mobiler Jag drunknar i skärmtid; jobbar framför en skärm hela dagarna, slösurfar ledig tid på jobb och hemma. Nu känner jag att det räcker...
Svar
5
· Visningar
465
Senast: nullo-modo
·
IT & mobiler Jag känner mig helt blåst, men vi får inte igång TV:n i husvagnen med vagnens antenn (dålig mottagning) utan funderar i stället på att...
Svar
3
· Visningar
354
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka