TV4 Sporten anmäls för Kanon & Kalkon

Sv: TV4 Sporten anmäls för Kanon & Kalkon

Men herregud! Här har det klagats om att ridsporten får för lite uppmärkamhet i media. Kanon & Kalkon är ju ett stående inslag som framförs ganska bitskt och varje "större" sport lär ha fått sig en eller två kängor där, och när äntligen ridsporten behandlas som "alla andra sporter" i media så duger inte det heller. Vart är självdistansen? Måste man ta sig själv på så hysteriskt stort allvar hela tiden?

*KL*

Det här är anledningen till att jag inte tror att ridsporten bör/klarar av/ska ha stor mediauppmärksamhet. Missförstå mig fel, SPORTEN FÖRTJÄNAR det, men isf behöver hästvärlden odla lite tjockare hud. Ju mer känd man blir desto mer intresserade blir folk av allt, även sådant som inte angår sporten i sig (som familj, ens bakgrund, vad man gör på fritiden etc.) och ju mer känd någon blir desto mer lockande är det att hitta på falska rykten, hiva ut påståenden med tveksam sanningshalt etc. Då går det inte att hålla på och bli kränkt och ta illa upp för minsta lilla. (Tyvärr, ska väl tilläggas. Självklart önskar jag att det inte var så men tyvärr tror jag inte det är troligt att detta skulle ändras över en natt, eller två.)

:rofl:

Jag dör. De är kränkta. Stackars.
Det är ju bara att konstatera att det är en jävla tur att de inte är anhöriga till någon känd lagsportspelare och ännu hellre någon som tabbat sig/inte levt upp till förväntningarna i en större match, då hade väl stämningarna haglat.

Herregud så pinsamt. Nu tror alla andra sportutövare att vi inte bara är bortskämda hela gänget, vi har även pinnar uppkörda i rövarna. Herregud.

*fosterställning i duschen*

Du kanske mobbning, utfrysning och förtal är helt ok företeelser. Inte jag.

Förtal av en person i tv ska inte få förekomma PUNK

Zlatan har blivit hånad MÅNGA gånger. Till & med hans utseende har varit skämt i TV.
& inte bara utseende utan hans personlighet och gör han dåligt ifrån sig så trycker man ner hans prestationer.
Alltså, vill man försvara Sara & ridsporten så fine, gör det, men säg inte att alla inom fotboll har det så jäkla bra, för det har dom fan inte.

Jag tycker inte det är ok som dom hånar och har sig med fotbollsspelarna heller?

Sen förstår jag Sara m familj samt resten av fam. Algotsson att man blir jäkligt less på att tas för överklass och miljonärer, bortskämda och allt vad det är , när man är vanlig arbetare. Den stämpeln har ju ridsporten på sig och det är väl jäkligt trist att det bara ska späs på i tid och otid och stå oemotsagt varenda gång det pratas om ridsporten i media.

Sen var det ju inte Sara eller fam. Algotsson som anmälde.. utan folk omkring

Fotbollen har ju inte dom problemen fast dom ÄR miljonärer 1000 ggr om.

Senast ändrad:

Jag tycker inte det är ok som dom hånar och har sig med fotbollsspelarna heller? Varför är det någonsin okey?

Exakt!!

Är så trött på folk som anser att det är ok med mobbning, att hoppa på folk och att kränka människor.

Trodde vi levde på 2000-talet.

Jag tycker inte det är ok som dom hånar och har sig med fotbollsspelarna heller?

Nej det har jag inte sagt heller! :) Det är klart att det är tråkigt, men många har uttryckt sig (inte bara på buke, där det kom en kommentar på första sidan om det) att det inte förekommer inom fotboll och jag poängterade att det gör det & att dom faktiskt får en hel del skit. & jag säger inte att det är OK, jag säger att det händer. :)

kl

Kalkonen var INTE humor, utan bara kränkande och elak!
Inte bara mot Sara m familj, utan mot oss som bidragit till insamlingen.

Jag är förbannat trött på att få höra att jag är en "småflicka som tömmer spargrisen och gullar med hästar" och att de som bor på gård "har nog minsann en massa pengar"!
Jag tål att det skämtas friskt om oss ryttare, men då ska det vara med glimten i ögat och inte fördomsfullt nedlåtande.

Faktafelen och fördomarna vimlade och det är nog det som fått folk att gå i taket, inte att någon utan humor försökte ironisera.

Den sk "reportern" Mattias Tjernström inser inte det utan säger i Aftonbladet "Jag har liksom inte sagt något som är faktamässigt fel."

Nähä?!

Gör om gör rätt!!

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/ridsport/article15822979.ab

Senast ändrad:

kL

Man kan undra över den uteblivna rapporteringen när det gäller de små pojkarnas tömning av spargrisarna när det gäller hockeyn? Det finns många yngre fans som hjälpt till med LÖNEN till denna spelare. En fin gest av fansen förvisso, men det ger inte alls samma rapportering eller kalkonvärde av någon anledning. Kanske för att det är vanligare med insamlingar inom andra sporter än ridsport? Eller att hockey definieras som fattigmanssport?

http://www.expressen.se/sport/hockey/elitserien/ottosson-kvar-i-dif---efter-fansens-kampanj/

/V

Ja vad säger man... inget tjafs om att dessa pengar borde gå till bättre behövande heller.. :grin:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Stora Wäsby Fältrittklubb fick häromveckan träning och inspiration från världseliten. Sara Algotsson Ostholt, med OS-silver på cv:et...
Svar
0
· Visningar
444
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ridsportens upprop #visparkarbakut har undertecknats av 1089 kvinnor. Nu ställer sig flera landslagsryttare bakom uppropet – och...
Svar
0
· Visningar
478
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Inför söndagens banhoppning har Sverige slagläge på EM i fälttävlan. Sara Algotsson Ostholt ingår i laget som kan ta medalj - och har...
Svar
0
· Visningar
425
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det blev succé för det svenska laget på EM i fälttävlan. Redan inför Sara Algotsson Ostholts avslutande ritt var en medalj i hamn. Och...
Svar
0
· Visningar
495
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31