Två är roligare

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Smultronagnes
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 745
S

Smultronagnes

Större lägenhet på gång och erbjudande från Katträddningen här i stan fick avgöra. Det blev två.

Först fick jag nästan panik och tänkte hjälp, hur ska det här gå?? Men när djurskyddsmänniskan var här och synade och tyckte att det inte alls verkade vara någon fara särskilt som jag är på väg till större, så försökte jag slappna av.

Nu när primadonna nr 2 är här är jag verkligen avslappnad. Det är vi alla tre. Hjärtegrynet är så mycket mer harmonisk och glad nu när hon har en vän. De två hittar på ALLT HELA TIDEN :eek: och då menar jag inte att rota reda på de äckligaste trosorna i tvättkorgen och lägga de på lägligt ställe när någon ska hälsa på utan sammordningar av att klättra i gardinen och rikta ned murgrönan så man kan tugga på den och avleda mattes uppmärksamhet så att man kan sno mat på bordet... :crazy:

Däremellan ligger de ihopknövlade i en stor hög och det går knappt att avgöra vilken som är vilken trots att den ena är korthårig och enhetligt svart och den andra är långhårig och blåsköldpadda! :p

Nu när jag ser vad hjärtegrynet lever upp kan jag inte fatta att jag ens övervägde att bara ha EN katt, som innekatt. Det borde NÄSTAN förbjudas tycker jag .... :o

Sv: Två är roligare

Håller med dig, helt och hållet! Har man haft lyckan att se två katter glädjas av varandras sällskap vill man aldrig mer ha en ensamkatt :love:

Verkligen inte! :)
Jag borde förresten ha omformulerat min titel lite kanske. Två HAR roligare! :bow:

Yess box :cool:
Tyckte Nisse var en glad katt ensam, men riktigt glad och harmonisk blev han med Pipen :love: De två är som ler och långhalm, men Nisse är inte så lekfull längre -han tycker ingenting är roligt längre oavsett vilka leksaker jag drar hem. Pipen tar därför ut sitt busbehov på lilla Cleo :D

:bow:

Håller med dig till hundra procent. Jag skulle aldrig kunna skaffa en ensam innekatt. Nu äger jag inga själva, men bor tillsammans i en trea med ett par som har tre mycket harmoniska och nöjda katter. De ensamkatter jag sett har inte varit i närheten av att se ut att må så bra, så jag röstar för fler katter än en.

De flesta arter tyr sig till varandra i det fria och i så stor mån som möjligt tycker jag att man ska försöka återskapa det "fria" livet för ett sällskapsdjur och jag skulle nog vilja påstå att det är ens skyldighet som djurägare!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka