Två farväl och massa jobb

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska man inte vara uppvilad efter en långhelg, jag känner mig mer slut nu än innan :meh:

Två farväl hans med i lördags, först var det gamla båten som åkte iväg med sina nya ägare.
Sen var det dotterns ena medryttarhäst som, lite huxflux, åkte iväg på foder en månad för ev köp.
Bägge sakerna var lika jobbiga, även om det var på lite olika sätt.

Annars har jag jobbat och jobbat och jobbat. Båtrenovering och hindermålning.

Båtrenoveringen går bra och vi ligger i fas (peppar,peppar). Allt träarbete i förruffen är betsat, vissa ytor är lackade tre ggr (vissa bara en, man måste ta det i omgångar annars blir det bökigt komma åt)
De flesta fönster är urplockade, ett jävla plockepinn-system är vad det är :cautious:. Sen ska allt dit igen...med massa kladdig tätning, DEN blir rolig den. Men det blir i alla fall fint och förhoppningsvis tätt (vilket det inte är nu)

2016-05-06-2214_572cfb192a6b2288df5302f9.jpg

2016-05-06-2218_572cfc2ee087c36945836e1a.jpg

I princip allt förutom väggen längst fram till vänster och väggarna till toaletten (till höger) är uppbyggt från scratch. En hel del av det är återanvänt material, skulle tro drygt 90 % är återanvänt från gamla inredningen. Där det inte syns använder vi oss av furu i största möjliga mån, både för miljön och ekonomin skull.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp