Två förda till sjukhus efter hästolycka

Två personer fick föras till sjukhus efter en ridolycka på Bergsåkers travbana. Relaterat Ambulans och polis fick rycka ut till Bergsåkers travbana vid halv sju-tiden på onsdagskvällen, efter att en kusk fallit av sin häst. Olyckan skedde under en kuskutbildning. Kusken, en ung kvinna, red ...

Källa / Läs mer:
http://st.nu/medelpad/sundsvall/1.4649653-tva-forda-till-sjukhus-efter-hastolycka
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Två förda till sjukhus efter hästolycka

Tror det brister lite hos Journalisterna när dom väljer att kalla detta för en ridolycka. Tjejen föll ur sulkyn. Borde det inte kallas för något annat?
 
Sv: Två förda till sjukhus efter hästolycka

det blev nog för svårt för journalisten att hästen stegrade sig å kusk i backen... ;)

man faller ur vagnen juuu! :angel: om man inte är montéryttare men då är man ju inte kusk ;)
 
Sv: Två förda till sjukhus efter hästolycka

Det måste alltså varit en monteryttare med vagn som först ramlade av hästen ner i vagnen och sedan ur den? :D
 
Sv: Två förda till sjukhus efter hästolycka

Jag ler. :D

OnT: Skönt att det gick förhållandevis bra för alla inblandade och hoppas att även hästen klarade sig utan blessyrer.
Brukar man skicka ut polis i sådana här ärenden förresten? Vid de hästrelaterade olyckor jag sett/varit inblandad i har det alltid bara varit ambulans som kommit, aldrig polis.
 
Sv: Två förda till sjukhus efter hästolycka

Brukar man skicka ut polis i sådana här ärenden förresten? Vid de hästrelaterade olyckor jag sett/varit inblandad i har det alltid bara varit ambulans som kommit, aldrig polis.
Det räknas nog som arbetsplatsolycka och då ska polisen ringas ut, tror jag.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp