Två frågor

nexxa

Trådstartare
När ni köper utrustning köper ni då vad som faller er in eller har ni alltid som "mål" att ha en uppsättning med tex. blått med lindor,schabrak,täcke mm ? (Hoppas någon fattar min tokiga formulering.. :p )

En annan fråga är; Min valack som är 'koppar'fux färgad har jag svart träns och sadel till med mässing beslag/detaljer..ser det konstigt ut om jag har ett brunt schabrak till detta eller ex. ett brunt ridtäcke/ländtäcke?

:bow:

Sv: Två frågor

nej,jag köper det inte med tanke på att det ska matcha men försöker undvika skrikiga färger och liknande,men e de billig så e de då spelar det ingen roll....:)

Jag försöker köpa mkt i "våra" färger. ( marin, grått, creme, svart)
men hittar jag något som är JÄTTE bra som är i annan färg så köper jag det ändå om jag är i stort behov av det just då och inte hinner leta efter nåt i våra färger.
men försöker ha mkt i de färgerna så jag kan matcha hennes och mina saker:)

det blir nog fint med brunt till fux =)

ja försöker hitta mina färger. lila å blågult :d men annars så spelar de inge större roll :)

Inte medvetet sådär, men klart att köper jag ett olivgrönt schabrak så tänker jag "ooh skulle haft lindor i den färgen också!"

Men håller mig mest till beige, creme, sand, brun etc så det är lätt att matcha. Det är aldrig nåt som skär sig!

Det beror väll på. Jag försöker matcha en del, men ibland hittar man ju lite saker och kan lyckas göra fynd och att man kanske ibland köper än man räknat med också, så det händer väll. Men jag försöker matcha någerlunda i alla fall.

Min är ju fux och jag har ju svart sadel till henne, brunt träns förnärvarande men ska byta det till svart. Sedan har hon bruna skydd. Gillar creme, marinblått, grått m.m. till henne. Brunt kan också vara fint, passar egentligen bäst om man har brunt läder men om du t.ex. vill köpa ett brunt ridtäcke tror jag det kommer se helt okej ut, för t.ex. sadeln syns ju inte så mycket då heller. Beror lite på vad du har för kläder med. Om du matchar dina kläder med hästens schabrak m.m. och så kommer med brunt ländtäcke och färgerna inte matchar ihop alls kanske det ser lite konstigt ut :p, men annars borde det se helt okej ut. :)

Hmn hade du några bruna schabrak till din häst förut när du hade svart sadel? Såg det ok ut?
Min är ju fux men nu har hon ju svart sadel (och ska få svart träns),
men jag funderar lite på hur det passar ihop? Själv gillar jag brunt också, vill gärna ha bruna ridbyxor (sett ett par supersnygga Pikeur :love: )

Jag kan köpa lindor och schabrak i matchande färg, speciellt om jag komemr undan billigt med en tröja eller liknande som matchar ytterligare, men oftast på köper jag bara det ena eller bara det andra. Och bara för att jag har matchade uppsättningar så är det inte säkert att jag använder dem ihop...

Brunt på fux KAN bli snyggt om det är mörkbrunt, men det kan se väldigt fel ut också, beror helt på nyanserna...

Jag tycker faktiskt det är lite viktigt hur jag och min häst ser ut! :smirk: Jag är väl medveten om vad jag köper och vad det matchar med det jag har "hemma". Är det nåt som inte matchar men jag ändå vill ha det så köper jag det ändå och sen brukar jag utgå efter den nya sakens färg och matcha den.
Jag tycker det är hysteriskt fult när man ser ryttare som inte verkar bry sig om vad de eller hästen har på sig utan det ser ut nästan som nåt hopplock. :(

Tja sån är jag nog med..hittar jag nått som är snyggt så köper jag det..i efterhand tänker man "passar det där verkligen min häst" gör det inte det så kommer det väl till anvädning någon gång i framtiden på någon häst :angel:

Jag köper det som faller mig i smaken. Nån gång kanske man matchar men inte ofta :D

Jag köper ju det som jag vet att min häst passar bra i, men jag provar gärna olika färger. Hur tråkigt som helst annars att ha ex BARA blåa grejer.....!
Eftersom jag har brunt på allt läder, så köper jag ju inget svart där.
Ibland köper jag lindor o shabrak som matchar varandra, men annars så har jag nog de flesta "nyanser" så att jag alltid har lindor som matchar shabraket om jag skulle vilja det.
Men iallafall hemma så är jag nog inget grymt matchningsfreak, men visst tänker man en del på hur vi ser ut ;)

Det är en kombination. Försöker hitta saker som både har rätt färg och är snygga. Dock betyder inte färg något när jag köper utetäcken, som ofta bara finns i ett par eller bara en färg per modell.

jag försöker ha olika färger, tråkigt med samma hela tiden ju. :p

tycker inte det är snyggt med brunt schabrak om man har svart utrusting, fast det är såklart en smak fråga!

Jag försöker hålla mig till: Blå i mörkare nyanser, Svart, Beige, Vit o i vissa nyanser Brun...(det sistnämda vet jag inte riktigt om det passar på min lilla fux) skulle även kunna tänka mig väldigt mörklila...då jag tkr att fuxar i hennes färg är underbart snygga i det...
Jag har svart "läderutrustning"...o hade tänkt att "tävlingshoppfärgerna" skulle vara Svart/Silver...har tom broderat ett schabrak med våra namn & skaffat en huva t henne...:angel: :p o sedan kan ni ju försöka gissa er t vilka färger de e på min hjälm o kavaj...:angel:

Tidigar hade jag allt i en färg till hästen och köpte bara i den färgen. Hade det med mig från travstall som jag jobbat i där hästarna antingen hade en "egen" färg eller numrerade grejor.
Tyckte det var väldigt praktiskt, eftersom jag då visste att låg det något blått framme så var det mycket troligt mitt.
Bytade fär till pållan och hade allt i grönt, men nu har jag helt frångått det. Köper saker av kvalité som jag tycker är snygga och färg som jag tycker är snygg.
Någon form av matchning har man nog alltid i baktanke, köper jag exempelvis ett schabrak så funderar jag ju en eller två gånger hur den färgen kommer se ut på min häst. Nu är jag rätt konservativ i mitt färgtänkande så det är ju inte som om jag dagligen bryter av verksamheten med vansinniga färgkombinationer.

När det gäller vad andra har på sina hästar så tittar jag sällan eller aldrig. Jag har fullt upp med att rida min häst när jag rider och dessutom är det ytterst sällan någon annan än jag i ridhuset då jag iregel rider tidigt på morgonen.
Men när det gäller fuxar föredrar jag ett mörkbrunt läder eftersom jag tycker att svart blir en slite väl hrd färg gentemot det fuxiga och det ibland kan göra hästen mer orange än den egentligen är. Mässing tycker jag bara är snyggt när det sköts dvs spännena alltid är blanka och välputsade. Oputsad mässing ser trist och slarvigt ut i mina ögon och då kan man lika gärna ha silvriga rostfria spännen.
Men jag kan garantera dig att jag inte hade noterat vaddu hade på din häst om vi befann oss på samma ridbana, så välj du vad du tycker är snyggt. Jag vet vad jag tycker är snyggt men det gäller mig och min häst

Haha. Efter o ha läst inlägget över tror man att du är typ matchningsfreak men när jag tänker på täcket får jag för mig att du har dålig smak. :devil: *spysmajly till täcket alltså* :p

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har läst många trådar om folk som frågar vilken utrustning mm som behövs och är bra att ha. Så jag gjorde en lista med saker som... 2
Svar
22
· Visningar
5 009
Senast: nullo-modo
·
Gnägg Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller i utrustning, men provar här. Tittade igenom en blogg jag hade för många år sedan, och...
Svar
0
· Visningar
825
Utrustning Kanske är det bara ett Stockholmfenomen men tycker det eskalerat med mode i stallet de senaste åren? Nu för tiden verkar det vara så... 5 6 7
Svar
135
· Visningar
15 195
Utrustning Har precis blivit medryttare på en halvblodsvalack (SWB valack), och funderar på att köpa lite "småsaker" till honom (lindor, schabrak...
Svar
17
· Visningar
2 225
Senast: Jate Volim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka