Två hundar bortsprungna, Värnamotrakten i Småland

Varmblod90

Trådstartare
Ni som bor i trakterna Rydaholm, Alvesta, Moheda, Horda, Ljungby och Bor, Värnamo i Småland håll utkik efter två hundar som har kommit bort en svart korthårs TAX och en GRÅHUND, dom försvann för en vecka sedan. Matte är utom sig av oro. Vet ni något ring 0472 24053

Har tvyärr inga bilder på dem.

Usch tänker på den lilla taxen som inte ha någon päls och som ska ta sig genom denna snömassa som finns ute i skogarna:( Gråhunden har det ju lite lättare. Hoppas verkligen båda hittas oskadda

Sv: Två hundar bortsprungna, Värnamotrakten i Småland

känner du ägarna på något sätt?

Ja jag känner dem. Annars hade jag inte lagt ut det. Men kanske va fel av mig? Tänkte eftersom flera andra har gjort det så..

Nej nej det var inte så jag menade. :-) Jag driver sidan som vallhund tipsade om, jag ville bara erbjuda min hjälp. :-)

aha okej =) Trodde du skulle typ säga att jag inte fick lägga ut det här och så ^^
Har lite dålig erfarenhet på detta forumet om jag säger så ;)

Förstår det ;-) Du får gärna kontakta mig via hemsidan vallhund skrev, finns email adress där (jag får inte skriva ut den här då det är reklam för min sida från mig) Jag har skickat ett SMS till ett mob nummer som stod på samma adress som hemnumret du angav, och tipsat om min sida och erbjudit hjälp att sprida efterlysningen så gott jag kan.

har fått kontakt nu :-) Annons finns på vår sida

Vad bra att det finns en annons där nu :D Större chans att folk får veta! Nu är det bara att hålla tummarna :)

Har pratat med ägaren och fått ok att sprida efterlysningen
Piccolina & Kajsa
Ras:
Grå hund & en tax.
Datum:
2010-03-02
ChipID:
ja
Beskrivning:
Stad/Ort:
Rydaholm
Övrig info:
Våra hundar var hemma på gården. Efter ett par sekunder var dom borta. Ingen av dom har halsband på sin. ID - märkta i örat. Det är jakt hundar. Mycket saknade av barnen och övriga i familjen.
Gården ligger i hallatorp ca 5 km utanför Rydaholm.
Kontaktinfo:
hallatorp2@hotmail.com eller mobil 070-6844269.

vet du vilket datum de försvann så kan jag lägga till det i deras annons, så behöver jag inte störa dem via telefon

Nä tyvärr. Vet bara att det va förra veckan.

Va bra att du kunde sprida vidare efterlysningen. Större chans att folk få veta och då större chans att hundarna bli hittade

Senast ändrad:

Usch stackars matte, vet precis hur hon känner sig, min egen har varit borta nu sedan den 13/1.

Skriv inte ut ID nummret, har fått lära mig det att man inte ska göra det, endast polisen skall veta och om de hittas så kollar dom upp det men man måste oxå själv ringa hela tiden till dom och fråga efter sina djur, ta inte för givet att de ringer på studs.

Hade varit bra med bilder på dom, då jag letar efter min egen letar jag lika mycket efter andra djur, vill ni kan ni maila mig bilder, skicka ett meddelande här så får du min adress.

Stor kram till matte.

I regel har polisen kontrakt med ett hundpensionat som tar hand om inlämnade hundar. Fråga polisen vem det är i era trakter och ring dit.

Tyvärr så har jag inga bilder på hundarna. Det är min mors grannes hundar nämligen. Så det är ju några vi känner och man vill ju gärna hjälpa till så mycket man kan. Hade det varit jag så hade jag uppstattad att även mina grannar försöker hjälpa till så gott man kan. Och så tänkte jag på buke, att ju mer människor få veta det, så större chans att folk hittar vovvarna.
Dem kan ju även har sprungit mot Växjö. Rydaholm ligger bara ca 4 mil därifrån.
Usch stackarns vovvar. Tänker mest på taxen som inte ha någon päls och ha säkert enorma problem att ta sig fram i snön. Gråhunden har det ju lättare.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna
  • Vilken hundras?

Hästrelaterat

Tillbaka