Bukefalos 28 år!

två kulor bakom ganaschen?

sommarvind

Trådstartare
vad är det för något?? som två små äpplen, har aldrig lagt märke till dessa förut... någon som vet vad det är? :confused:
 
Sv: två kulor bakom ganaschen?

okej,kan det vara så att dessa svullnat upp eftersom jag inte lagt märke till dessa tidigare?
 
Sv: två kulor bakom ganaschen?

Samma hände mig med ett sto jag hade ett tag, helt plötsligt kände jag två kulor bredvid varandra bakom ganaschen. Inte märkt förut. På henne så blev de mer framkomliga när hon brunstade av ngn anledning.
 
Sv: två kulor bakom ganaschen?

En av mina hästar som var konvalecent fick detta när han gick i liten hage =
totalt nerbetat, han gick och gnagde på marken hela dagarna så troligen så
svullnade spottkörtlarna upp. (Naturligtvis fick han hö om någon undrar....)
Det gick bort när han fick tillgång till normal gräshage igen.
Kanske är det detta som är orsaken även för din häst?
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! min häst djupt gnäggade idag när jag myste med henne i hagen och hade huvudet tryckt på min axel har inte haft henne så länge men...
Svar
4
· Visningar
767
Senast: Cavallo
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 721
Senast: alicegard
·
Kultur Lyssnar ju sedan ett bra tag tillbaka nästan enbart på P1 när jag kör bil, och det har aldrig varit några problem. Men, de senaste cirka...
Svar
9
· Visningar
526
Senast: Jeffery
·
Juridik & Ekonomi Så. Jag och partnern har äntligen fasta jobb båda två, vet hur och vart vi vill bo osv. Vi är otroligt överens om allt ifrån storlek på...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 371
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp