Två likadana quartrar!!

Seabaz

Trådstartare
Helt galet. För ett litet tag sedan var jag på en liten tävling och såg där en häst som jag kände igen.

Färgen, tecknen, exteriören... MEN det var inte den hästen jag först trodde det var.
Naturligtvis kommer jag inte ihåg startnumret på den eller vilken klass den starta i så jag vet inte vad ekipaget heter.
Men kollar man alla ekipage som var med på tävlingen (startbekr. ligger fortfarande på internet) så heter en häst nästan samma som den hästen jag trodde det var!

Den hästen jag vet: Tom Cats.....

Hästen med liknande namn: Cats ..... Tom

Alltså ganska stor chans att det är den hästen då som var så fruktansvärt lika...

Häst nr två är efter en hingst som heter Cats Coral

Är det en svensk hingst?

Det är sjukt fina hästar den jag vet och den jag såg, nu är jag ju inte säker på att det är den jag skriver om här ovan men booorde ju nästan vara det?
Exteriören på hästarna... alltså... looove it!!
Jag skulle gissa på ren reiningmodell "av det äldre slaget" (?)
Man ser inte ofta den här modellen på häst?

Tycker man mest ser fullblodsliknande pleasurehästar eller köttiga kossehästar (som även går reiningklasserna) numera?

Sv: Två likadana quartrar!!

Va inne på AQHA och kollade..
Hittade en hel del hästar med Tom cats ...
Vad är det för färg på hästen?

Däremot på cats tom fanns bara en häst som hette cats tomahawk. Men hade du haft ett mellannamn hade de kanske vart lättare att hitta nått???

Ja det gör väl inget om man lägger ut hästens namn här förstås?

Den superfina hästen jag vet sedan tidigare heter Tom Cats Melody

Och den med liknande namn hette Cats Sparky Tom

Men jag vet ju inte om det var just den hästen jag såg på tävlingen utan jag såg en fux med bläs och samma modell på kroppen och lika huvud. Så kollade jag startlistan nu och såg att en häst från tävlingen hade lika namn.

Men det var ju en drös quartrar där så det är ju inte säkert att namnet stämmer med den jag såg? hehe knepigt!

Fin var den i alla fall, precis min smak av quarter och därför undrar jag då om dom kanske är släkt? :)

Jupp, de är helsyskon, den ena - melody är född 91 och sparky är född 95.
Pappan heter Cata Cord och mamman Santa Lucia.

Morsning!

Trevligt att du gillar min häst. Cats Sparky Tom heter han!

wot, är det DIN häst?! :D Han är verkligen jättefin och precis i min smak när det gäller quarter (som kan se ut nästan hur som helst hehe).

Jag vet inte om jag blandar ihop dig nu eller var det du som stod i räfsja? *pinsamt att fråga* :o

En väninna till mig har en valack efter Cata Cord undan Santa Lucia så där är ju ett helsyskon till :) Han heter My Luzzelad men jag vette sjutton vilket år han är född.
http://www.wrcb.se/images/279.jpg

Coolt fast den var inte alls lik dom andra två som är fuxar med bläs och vita tecken på benen, säker på att det är rätt stam? :eek: :D

lilla myggan: Vad kul! Går det bra med hästar och allt, vart står du nu?

Hej! Jo det går bra med min guldklimp. Inte så mycket ridning och träning som man skulle vilja men det får vara så nu ett tag när man har småbarn och så. Vi tog oss iväg till Denan i alla fall. Vi bor i Bergshamra och pållis bor strax utanför Bergshamra. Hur går det för T då, vet att du inte står hos henne men ändå. Ni är ju grannar.

Liknande trådar

Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen... 2
Svar
23
· Visningar
3 945
Senast: zoowie
·
  • Låst
Avel Nu brinner det i knutarna och jag har blivit tvungen att göra en helomvändning har ett sto i högbrunst som vi hade planerat att betäcka... 3 4 5
Svar
98
· Visningar
13 068
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V