Tvätta maratonvagnen

Opra

Trådstartare
Har en ganska ny vagn och det har bliviten hel del intorkad lera fram på den nu från hästarnas hovar.
Tar man en fuktig trasa blir det väl bara "smutslinjer" sen när det torkar?

Så, hur gör ni för att få bort lera och annat smuts? :) Tacksam för alla tips!


OBS Vågar absolut inte ta högtryckstvätten...
 
Sv: Tvätta maratonvagnen

Hur sköljer du efter det?
Att skölja med vattenslang borde väl gå bra (tänker på rost) om man torkar med gammal trasa efteråt? Eller är det att överdriva? ;)
 
Har en ganska ny vagn och det har bliviten hel del intorkad lera fram på den nu från hästarnas hovar.
Tar man en fuktig trasa blir det väl bara "smutslinjer" sen när det torkar?

Så, hur gör ni för att få bort lera och annat smuts? :) Tacksam för alla tips!


OBS Vågar absolut inte ta högtryckstvätten...

jag har vanlig diskmedel i en hink sedan en svamp och tvättar av vagnen, tar ut slangen som vi har till att duscha hästarna och spolar av med ljummet vatten=)
 

Liknande trådar

Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 160
Senast: super
·
Hundhälsa Igår kväll började Slyngeln plötsligt klia sig "överallt" och var klart besvärad utan att verka hitta stället det kliade på ordentligt -...
Svar
6
· Visningar
1 072
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 079
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 235

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp