Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

tvätta shortchaps?

A

ang

Jag har kört mina i tvättmaskinen med gott resultat; använde samma tvättmedel som för skinnridbyxorna. Sånt medel hittar du på de flesta risportsaffärer.

Tog bort "läderremmarna" upptill först men det går förmodligen att tvätta dem med. Vågade inte testa.

Är de i läder? I sånna fall funkar det väl bäst att bara tvätta dem med sadeltvål och eventuellt fetta in dem åxå, så brukar jag göra iaf! Och de blir faktiskt riktigt fina! :)

//jo7

S

spoff

Jeg har et par semskede. De vasker jeg med vaskemiddel beregnet for helskinnsbukser i vaskemaskinen. Er litt stive etterpå, men mykner fort opp. Fungerer bra.

Det går jättebra, men använd anpassat tvättmedel och under torkningstiden gnuggar du dem mot varann för att undvika att de blir stenhårda. Jag tvättar även mina hela chaps och det går jättebra bara man gnuggar dem med jämna mellanrum...

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6476 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Utrustning Hej, Iår är har vi ett riktig problem med möss i vårat stall och dom har lyckats ta sig in i sadelkammaren och bott in sig där. Dom har...
Svar
1
· Visningar
203
Utrustning Mina shortchaps har fallit i bitar och jag behöver nya. Provat hela hööks sortiment och de är för långa allihop :( Har någon tips?
2
Svar
20
· Visningar
824
Hemmet Sonen hade nyss en kissolycka som gick ända ner i vinterstövlarna 🙈 fodrade Polyverstövlar. Hur tvättar man bäst ur dessa?! Känns som...
Svar
4
· Visningar
384
Fritid Använder ni speciellt tvättmedel till jackor och andra funktionstyger? Vilket isåfall? Köpte Nikwax vid nåt tillfälle och säljaren...
Svar
3
· Visningar
205

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar