tvätta shortchaps?

B

blondi3958

Kan man tvätta dom eller hur gör man när dom har blivit skitiga?
 
Jag har kört mina i tvättmaskinen med gott resultat; använde samma tvättmedel som för skinnridbyxorna. Sånt medel hittar du på de flesta risportsaffärer.

Tog bort "läderremmarna" upptill först men det går förmodligen att tvätta dem med. Vågade inte testa.
 
Är de i läder? I sånna fall funkar det väl bäst att bara tvätta dem med sadeltvål och eventuellt fetta in dem åxå, så brukar jag göra iaf! Och de blir faktiskt riktigt fina! :)

//jo7
 
Jeg har et par semskede. De vasker jeg med vaskemiddel beregnet for helskinnsbukser i vaskemaskinen. Er litt stive etterpå, men mykner fort opp. Fungerer bra.
 
Det går jättebra, men använd anpassat tvättmedel och under torkningstiden gnuggar du dem mot varann för att undvika att de blir stenhårda. Jag tvättar även mina hela chaps och det går jättebra bara man gnuggar dem med jämna mellanrum...
 

Liknande trådar

Utrustning Jag är inne på att köpa shortchaps att ha under vintern, men har någon tips på märke/modell för riktigt breda vader?
Svar
6
· Visningar
666
Senast: Zpunk
·
Utrustning Vilken är den bästa tvättpåsen? Jag tvättar mycket eksemtäcken och är trött på att maskinen blir full med päls. Köpte en påse på...
Svar
11
· Visningar
637
Senast: sthu
·
Utrustning Hej alla! Jag har fått en mattespad av grannen, som jag tänkte tvätta innan användning. Men det är helt omöjligt att få upp dragkedjan...
Svar
4
· Visningar
562
Senast: Valle
·
Utrustning Någon som gjort? Med vad? Eller är det kört om de börjat ta in lite vatten? Har hört att dagens täckesmateriall på de flesta täcken inte...
Svar
3
· Visningar
564
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp