"Tvångstårtornas lov"

Jag tycker verkligen att det är bra, vet själv hur dåligt när ridläraren i mitten flinade när han sa "(...) och så blir det tårta nästa vecka, för Silkisif har trillat av!"

Minns också den gången när jag fick "hoppa upp igen och fortsätta rida" med en spricka i armen. Eller alla andra gånger någon grät på lektionerna.

Jag förstår att det är svårt för Pernilla Ström att sätta sig in i någon annans situation, men bara för att hon inte haft det tufft betyder inte det att alla andra som har det tufft känner fel.

Så länge jag kan minnas – och det är under åtskilliga decennier nu – har det varit tradition att den som ramlar av hästen under en lektion på ridskola eller träning ska bjuda resten av gruppen på tårta. ...
[prbreak][/prbreak]
Källa / Läs mer:
http://byggindustrin.se/artikel/krönika/tvångstårtornas-lov-22584
Känns som att jämföra äpplen och päron. Självklart kan du som vuxen bjuda på tårta när du ramlat av men jag tycker att det är bra att en gammal förlegad tradition som kravet att barn skall bjuda, är borta ur detta moderna samhälle. Det finns säkert fler saker som tål att ifrågasättas i rid och stall verksamhetens hirarkiska värld. Tummen upp på det och tummen ner till Pernilla Ströms ovilja att se saker ur olika perspektiv.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Det är en gammal tradition i ridsportkretsar att bjuda på tårta när man trillar av hästen men nu är det slutbakat på Polhemskolan i...
Svar
15
· Visningar
2 124

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka