Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
orka du inte tvätta för hand din latis
haha närå bara skojja
jag skulle nog ta 30-40 grader, dock ej fårskinnsskydd!
läget lugnt annars? har varit på ponnytävling i åseda idag, steg upp kl 5 i morse så jag e lagom dö nu
taskmaja=) Nej så lyxxigt har inte Higgins det med fårskinn på dem, dyrt vettu!
Ponnytävling.. jao det kan jue vara kul om man itne har nått bättre för sig! Jobbade jue Oleo i går, söta Björn Rostenström var där o sjöng om sina sooooookkeplast!
Haha ja det e bra.
Rätt kul i åseda, men jäkligt kallt o regnigt
ponnyn gick bra iaf!
aha så han va där igår? han va bra va?? har joddla me siv varit där än?
Kör alltid mina escadron i 30 graders ylletvätt.. tilloch med lammullsescadronen får den behandlingen. Något att tänka på e dock att resåren efter en sisådär 30 tvättar börjar bli rejält förslappad.
Ett tips till alla med liknande plast skydd som tvättar i maskin är att använda sånt där vinylglans som man sprayar på bilinredningen, om skydden blir lite glåmiga av tvättmedlet!!
tack för tipset! Tvättade sen i 40 grader vilket jag redan nämnt, och de ser heeelt nya ut! Härligt!
Skönt med hållbara skydd som man kan använda omomomomom igen=)
Körde precis mina vita benskydd i 60 grader och dom blev ännu renare och nyare! Kanske inte går att rekommendera generellt, men det var skönt att de höll även för det...
/nocke/
Personligen så har jag upplevt att Eskadronskydden förblir lika fina hela tiden när man tvättat dom i maskin..
Medans Veredus och andra, billiga märken, inte tål att tvättas så ofta...
Kläder & Bli fin
Jag har en klassisk, lång "mammakorv" (som de numera kallas). Dvs en lång dunjacka. Den är fylld med 90% ankdun och 10% anfjäder. Jag...
Hästnyheter Två bolag som står bakom omdiskuterade Viegård Stuteri ska betala höga böter, efter flera händelser rörande vanvård av djur. Trots detta...
Hundavel & Ras Fått nys om en jaktlabbetik som eventuellt ska omplaceras. En liten sådan.
2 år gammal och normal. Omplaceras inte pga att det är något...