Tvätta eskadronskydd!

Ava22

Trådstartare
Tänkte ta och tvätta eskadronskydden, de börjar bli ordentligt smutsiga och äckliga..:eek:

När ni tvättar era skydd vilket gradantal brukar ni då ha? Jag ska tvätta damasker och senskydd, kotskydd.

Sv: Tvätta eskadronskydd!

orka du inte tvätta för hand din latis :rofl:
haha närå bara skojja :)
jag skulle nog ta 30-40 grader, dock ej fårskinnsskydd!
läget lugnt annars? har varit på ponnytävling i åseda idag, steg upp kl 5 i morse så jag e lagom dö nu ;)

taskmaja=) Nej så lyxxigt har inte Higgins det med fårskinn på dem, dyrt vettu!

Ponnytävling.. jao det kan jue vara kul om man itne har nått bättre för sig! Jobbade jue Oleo i går, söta Björn Rostenström var där o sjöng om sina sooooookkeplast!

30 grader fintvätt ska du köra dom på. Står tom på skydden då man köper dom! :)

de dära små lapparna försvinner tyvärr så lätt.. Nu blev det 40 grader fintvätt utan torktumling=) Fanns inget bättre att välja på, på maskinen..!

Haha ja det e bra.
Rätt kul i åseda, men jäkligt kallt o regnigt :crazy:
ponnyn gick bra iaf!
aha så han va där igår? han va bra va?? har joddla me siv varit där än?

Ja han o bandet är bra som alltid=) Siv var där för kanske 2 veckor sen? Tror det var det iaf=)

tvcättar alltid mina i 30 grader och hänger dem i torkskåpet.
Är de mega grisiga gnor jag av plasten med såpa först :idea:

*lånar knapp*

Kör alltid mina escadron i 30 graders ylletvätt.. tilloch med lammullsescadronen får den behandlingen. Något att tänka på e dock att resåren efter en sisådär 30 tvättar :angel: börjar bli rejält förslappad.:crazy:

okej haha då e jag lite efter :rofl:
allt bra me higgins? min e de full rulle på :banana:

Oj vad dåliga resårer det var i dina Eskadronskydd..
Jag tvättar nog mina minst 30 ggr/år...

Och nu börjar dom äldsta få förslappad resår..

Undrar när dom slutade med skydden i cobstorlek??
Kan det vara ca 15-18 år sedan jag köpte skydden.....:angel:

Ett tips till alla med liknande plast skydd som tvättar i maskin är att använda sånt där vinylglans som man sprayar på bilinredningen, om skydden blir lite glåmiga av tvättmedlet!!

tack för tipset! Tvättade sen i 40 grader vilket jag redan nämnt, och de ser heeelt nya ut! Härligt!
Skönt med hållbara skydd som man kan använda omomomomom igen=)

Körde precis mina vita benskydd i 60 grader och dom blev ännu renare och nyare! Kanske inte går att rekommendera generellt, men det var skönt att de höll även för det...
/nocke/

Personligen så har jag upplevt att Eskadronskydden förblir lika fina hela tiden när man tvättat dom i maskin..
Medans Veredus och andra, billiga märken, inte tål att tvättas så ofta...

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har en klassisk, lång "mammakorv" (som de numera kallas). Dvs en lång dunjacka. Den är fylld med 90% ankdun och 10% anfjäder. Jag... 2 3
Svar
56
· Visningar
3 072
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
532
Senast: Elo
·
Utrustning Någon som gjort? Med vad? Eller är det kört om de börjat ta in lite vatten? Har hört att dagens täckesmateriall på de flesta täcken inte...
Svar
3
· Visningar
727
Senast: MayGrace
·
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 068

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka