Tvätta ett jätteskitigt svett-täcke, För Hand..

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Haaannnaa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 2 601
H

Haaannnaa

Någon som har något bra förslag på hur man tvättar ett svett-täcke som är jättesmutsigty för hand på bästa sätt ?
Tacksam för svar. /Hanna

Sv: Tvätta ett jätteskitigt svett-täcke, För Hand..

Jag har använt högtryckstvätten för att tvätta täcken utomhus som jag inte vågat köra i maskinen.

Jag brukar tvätta mina täcken i ån från en brygga. Tycker det är jättesmidigt. Men det är nog lite kallt för det vid den här årstiden....

jag använder högtryckstvätten, det fungerar jättebra!
hänger upp täcket på ett trästaket.

Har du ett badkar så kan du lägga det först i blött. Det brukar dock bli en del vattenbyten. Efter det värsta är borta brukar jag ha i lite såpa, låta stå, röra runt lite och gnugga och skölja rent.

Jag skulle nog ha använt mig att hästarnas vatten tunna :D varmt vatten o yes diskmedel.

Om det är ett 'viktigt' täcke osm man inte vågar köra med högtryckstvätten på så är det bara att fylla en stor balja med varmt vatten, i med tvättmedel och låt ligga en stund och eventuellt 'skrubba' lite på de allra skitigaste fläckarna. Sedan skäljer man av det i duschen eller så.

Liknande trådar

Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i... 2
Svar
27
· Visningar
1 758
Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 416
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag behöver tvätta fårskinnspadden som jag har på tömkörningsgjorden. Har hittills fungerat bra med att torka och borsta rent men nu går...
Svar
17
· Visningar
752
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Mitt fullblod får skav av precis allt, och nu även täcket… Skulle behöva tips på bra både ute- och innetäcken. Han har i...
Svar
3
· Visningar
214
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka