Tvätta grimmor

cactuspower

Trådstartare
Hur tvättar ni i era grimmor?
Kan man köra dom i maskin? Har försökt tvätta för hand, men dom blir ju inte rena. Har en grimma med fårskinnsludd också (Eskadron), behöver man ha speciellt tvättmedel för och tvätta denna eller funkar det med vanligt tvättmedel?

Sv: Tvätta grimmor

Jag har tvättat mina i vår tvättmaskin:angel:

Men jag tror nog inte att det är så bra för tvättmaskinen:crazy:

Kan man inte ta en sån där tvättpåse som man har till behåar o dyl. Eller ett gammalt örngott.

Jag har tvättat mina i maskinen, har funkat skitbra. Ursprungsfärgen kom liksom fram igen :D

Om du är rädd om maskinen kan du trä en strumpa över metallspännena så slår de inte i så hårt i trumman.

Det är just det jag är rädd för..
Men jag kan ju testa med en strumpa, tvättpåse eller liknande då.
Men hur gör ni med fårskinnsgrimmor då? Vågar man sig på och köra dom med vanligt tvättmedel eller funkar det med grön såpa kanske? eller ska det absolut vara fårskinnstvätt?

Funderade på om man kan ta en tennisboll och göra ett litet hål i så man pressar in spännet som lär vara det värsta för maskinen?

Ska nog testa.

Fårskinn vet jag faktiskt inte.

Jag har gjort en tvättpåse av ett gammalt örngott. Då slammrar det inte så mycket.
Det funkar med vanlig tvättmedel för fårskinn fast det blir stelare (skinnet inte håren) än med specialtvättmedel.
// Linda

Har tvättat i maskin och för hand.Ett bra tips är att lägga dem i en hink med grönsåpa och vatten och sen gnugga med en hård liten borste,nagelborste funkade utmärkt för mig:)
Blev renare än när jag körde dem i tvättmaskinen faktiskt!

Han_naH skrev:
Om du är rädd om maskinen kan du trä en strumpa över metallspännena så slår de inte i så hårt i trumman.
Smart! Man kan knyta en stumpa runt spännena! :idea:
Det ska jag göra idag! Köpte en rosa grimma och den fick inte hålla sig fin länge...

Jag vet ;)

Funkar lika bra på täcken också. Alltså på gjordspännena. Jag brukar antingen trä en strumpa över och låsa fast den med en gummisnodd eller knyta den runt spännet.

jag har alltid tvätat grimmorna i tvättmaskinen,har gått kalasbra,har dock aldrig haft ng med fråskinn

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid bara tvättat allt i 40 grader. Nu börjar jag inse att allt kanske inte blir riktigt rent och behöver lite tips och trix... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
2 413
Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i... 2
Svar
27
· Visningar
1 832
Utrustning När jag jobbade i stall för 10+ år sedan så tyckte jag att Mountain Horse ridkängor i denna modell Var oslagbara under den varma delen...
Svar
1
· Visningar
247
Senast: Jeps
·
Kläder & Bli fin Har ni några bra tips på ögonfransfärg att använda själv hemma? Alltså inte en vanlig mascara, utan permanent hårfärgningsfärg som...
Svar
6
· Visningar
619
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka