Tvätta kavaj

Taefill

Trådstartare
Hur gör man? Det är kemtvätt på dem, eller? Och man kan inte tvätta hemma själv? Någon som vet?
Insåg just att min är "mindre fräsch" :angel:

Sv: Tvätta kavaj

Nej, det är ju det det inte gör :crazy: Inte en lappj*vel i hela kavajen :eek:
Kör på kemtvätt då, lär bli säkrast så.

Sv: Tvätta kavaj

Mest troligt är kavajen av ylle och då kan du tvätta en i en balja(eller badkaret)
Köp flytande ylletvättmedel, det är bäst och lättast att jobba med. Gnugga försiktigt och krama ur vattnet.
Vrid inte ur kavajen! Den kan bli sned då.
Kan den ligga slätt och torka är det bäst annars går det bra att hänga den på en upplåsbar galje (finns i varje ica butik)

Sen finns det ju vi smarta individer som köper syntetkavajer. Dom kör man i tvättmaskinen ;)

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid bara tvättat allt i 40 grader. Nu börjar jag inse att allt kanske inte blir riktigt rent och behöver lite tips och trix... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
2 344
Hundträning Hundgodis kan ju lukta en del, och i mitt fall så får mina hundar t.ex. frolic om vi tränar hemma - vilket gör att händerna efteråt...
Svar
12
· Visningar
905
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Börjar med att säga att jag har kontaktat veterinär men jag vet inte om jag är hysterisk, igen. Min lilla hund knasade till en klo...
Svar
8
· Visningar
859
Senast: Fiorano
·
Utrustning Har ett sådant fr förra hästen som inte är använt spec mkt (oklart i regn faktiskt). Haft det 2 ggr på nya hästen när det regnat, o han...
Svar
1
· Visningar
283

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka