tvätta pikeur kavaj i maskin?

FT_ryttare

Trådstartare
Kan man tvätta en pikeur kavaj i maskin?
De är inget specialtyg i den o de står 30 grader men är de bättre o handtvätta den ?
Vill inte förstöra något:p

Sv: tvätta pikeur kavaj i maskin?

Du har inte handtvättsprogram på din maskin? (Det har vi nämligen).

Nu har jag inte haft ngn Pikeurkavaj, men alla kavajer vars tvättråd har sagt maskintvätt har iaf jag tvättat utan problem.

De "nya" Pikeur-kavajerna som inte är i ull ska gå att tvätta i maskin, knäpp kavajen o tvätta den ut o in bara så repas inte knapparna lika lätt.

det brukar finnas ett mild program o eller ett ylee program, det går säkert, jag brukar tvätta jobbkavajen som ändå är i 80% ull utan bekymmer o den ska egentligen kemtvättas :p

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid bara tvättat allt i 40 grader. Nu börjar jag inse att allt kanske inte blir riktigt rent och behöver lite tips och trix... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
2 356
Kläder & Bli fin Jag har en klassisk, lång "mammakorv" (som de numera kallas). Dvs en lång dunjacka. Den är fylld med 90% ankdun och 10% anfjäder. Jag... 2 3
Svar
56
· Visningar
3 025
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Vi har en stor benvit ullmatta (fråga mig inte varför den har hängt med sen innan ungar..) som nu fått en del fläckar. Jag testade...
Svar
10
· Visningar
523
Kläder & Bli fin Jag köpte en underbar kavaj i vintras. Jag har en kavaj (och även en del andra plagg) från samma märke sedan tidigare, som tvättas i 30...
Svar
2
· Visningar
1 087
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka