Tvätta pikeurkavajer

_Peplis_

Trådstartare
Någon som har en Pikeurkavaj som ni tvättat? blev det bra??

Efter helgens tävling då pållan duktigt kletat äpplen på mig..funderar jag starkt på att tvätta min.
Jag har en Epsom, och det står att den är maskintvättbar..men hur ska man tvätta den? 30 grader står det, men vad för program? Ylle? m eller utan centrifug. osv?

Sv: Tvätta pikeurkavajer

Jag brukar köra min på kemtvätt de gånger jag tvättar den, så blir det deras problem...

Det brukar dock bli väldigt bra och inte hysteriskt dyrt heller om man inte gör det varje vecka...

men alltså. alla andra kavajer ska ju kemtvättas, men det står ju att man kan tvätta denna i maskin..aja.

kemtvätt skulle jag också rekommendera. Har du en billig variant (alltså hoppkavajer eller dressyrkavajer som är som vanliga kavajer) så kan du tvätta den på fintvätt 30grader kallt vatten eller handtvätt. Men har du en äkta dressyrkavaj från ngt märke ska man alltid kemtvätta.

jag har som sagt en Pikeur kavaj...det är ju ingen billig kavaj direkt...

Har tvättat den nu, 30 grader utan centrifugering och det gick prima!

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 863
Hästhantering Hoppas jag lagt tråden rätt nu. Jag ska tävla i helgen och det ska bli uppåt 30 grader varmt. Vi har nånstans runt 1-1,5 timme enkel... 2
Svar
26
· Visningar
3 316
Senast: Angel
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 184
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit... 2
Svar
22
· Visningar
4 453
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Shop to you drop, del 4
  • Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna