• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare dressyrpinglan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 32
  • Visningar Visningar 2 723
D

dressyrpinglan

Lite nyfiken! Är arrangören tvingad att kolla grönt kort eller behöver de bara se licensen? :)

/Dressyrpinglan-som har både och, men vet att det finns de som bara har licens :cool:

Sv: Tvingad?

Arrangören är inte tvingad att kolla något, men ryttaren ska kunna visa på anmodan. Man ska inte kunna lösa licens utan grönt kort, det är klubbens ansvar att kolla det.

Okej, men det har de inte gjort. Tack för svaret! :)

haha, vad dåligt. vadå, är man så himla lat att man hellre chansar? och det gröna kortet finns ju av en anledning...

Vi som tog första året det kom finns inte i något register. :mad:
Tror heller inte provledaren minns, särskilt som jag själv inte minns vem det var! :rofl:

Står inte det på kortet?
På mitt står det namnteckning från provledaren iaf. och vilken klubb man tog det hos åxå tror jag.

När vi har tävlingar på vår klubb brukar vi alltid skriva i propositionen att vaccinationsintyg, (mätintyg om det är ponnytävling), grönt kort och ryttarlicens ska visas upp i sekretariatet när man startanmäler. Då blir det inga problem, alla vet ju att vi kommer att kolla upp det.

utan grönt kort ska man inte få ngn licens iaf...så de flesta har nog tagit det.

Är man 12 eller yngre så har man inte ens grönt kort utan skall åtföljas av vuxen med grönt kort, så licens kan man lösa ändå. och nu när man löser licensen på nätet så finns det ingen "funktionär" på klubben som kan intyga att du har grönt kort.

Vår klubb kollar alltid Grönt Kort. Vi har blivit ännu tuffare nu då det är svårare att veta om dom har det.

jo, men var det länge sen man tog kortet är det ju inte säkert att h*n vet/minns det.

Jag tog mitt gröna kort 1997, gjorde sedan ett hästuppehålle i 7 år. Inför första tävlingen kunde jag inte hitta det (5 flyttar senare...) men jag ringde SRF och de skickade ett nytt kort till mig utan diskussion. Vet inte om jag finns i något register, jag har ju varit provledare/utbildare på den tiden då kraven var lägre. Men det kändes inte som om de tittade efter iaf. Så det bör inte vara så svårt att få ett nytt om man kan bevisa att man haft ett tidigare (någon intygar, man visar att man tävlat osv kanske??).

Liknande trådar

Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
971
Senast: fio
·
Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med... 2
Svar
27
· Visningar
1 195
Senast: Raderad medlem 147980
·
Ekonomi & Juridik Hej! Har lite frågor ang. hästar som inte blivit färdigregistrerade och vad som kan vara viktigt att tänka på i detta fall. Kikar...
Svar
11
· Visningar
1 016
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
12
· Visningar
1 571
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka