• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Kamikazepiloten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 33
  • Visningar Visningar 2 368
K

Kamikazepiloten

att det här bettet ser för stort ut? :confused:

n587711675_343441_3625.jpg

Sv: Tycker ni

Varför pessoa? Är h*n för stark för dig? Har du provat vanligt tränsbett först?

:rofl:

haha va sött!:rofl:

O.T men va ere för snygg mörkmässings bett som ligger i bakrunden?:d

Tycker att bettet ser alldeles lagom ut, men har du kollat så att h*n inte har några vargtänder så som h*n gapar?

:rofl:

Jag tycker det ser ut att vara i längsta laget, men att han gapar beror på den hemska effekten som pessoabettet ger!

(:rofl: , underbar bild)

NU blir jag upprörd! :mad: Varför kan inte folk lära sig kontrollera sina hundar UTAN att sätta pessoabett i munnen på dom!? Mer dressyr i vanligt koppel först tack, DET ÄR EN LYDNADSFRÅGA!(+ tjugofem utrpostecken) :mad:

För att svara på TS fråga så tycker jag att bettet ser ut till att vara i extraordinär lagom storlek.

Jag tycker nog att du ska sätta på en nosgrimma så den inte gapar och smiter i från arbete :p

Precis, om den gapar så ska man sätta på en nosgrimma, eller helst två. Engelsk (ev med aachenrem) + remont är det bästa tycker jag. Man ska spänna tills det blir ett-två veck/valkar i skinnet.

Ser dessutom ut som den tänker lägga tungan över bettet. Hissa upp det högre i munnen och nosgrimma på. Eller helst två som föregående talare nämnde. Det är dogmanship vill ja lova.

jag tycker att du ska prova med ett tredelat så det kan forma sig bättre i munnen på honom/henne, jag menar - då gör det ju inget om det är för långt eftersom mittendelen då lägger sig längre ner :idea:
och nosgrimma som dom andra sa, för sådär kan det ju inte se ut.

Jag tycker det ser utomordentligt bra ut. Rejäla bett ska det vara, inte springa runt och mesa! Här ska vi nog få se på riktig dressyr så småningom.. :devil: Sätt på en martingal och en remontgrimma också, för säkerhetsskull. ;) :rofl:

Helt, alldeles perfekt!! :angel:

:rofl::rofl::rofl::rofl:

Lite OT, men för några år sedan hade jag ett sådant där mini-prydnads träns från pollux eller nått som min hund fick på sig... Det bettet PASSADE faktiskt på riktigt... ;)

Diana

Aledles utmärkt :bow: entligen en ryttare som förstår att pessoa är bra :D
sätt på en achen och snok med som du drar åt som fan :D
sedan kanske nån hjälptygel, varför inte halsförlängare :D
osså martingal, brösta, svanskappa, benskydd med lurv i, och knä skydd, sadel med :D

Jag tycker det ser utomordentligt bra ut. Rejäla bett ska det vara, inte springa runt och mesa! Här ska vi nog få se på riktig dressyr så småningom.. :devil: Sätt på en martingal och en remontgrimma också, för säkerhetsskull. ;) :rofl:

Du glömde gramanen! :mad:

;)

*kl*

Tycker bettet passar bra men ska du verkligen ha gummi? Blir inte det lite klent.:angel:

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 021
Senast: Görel
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Ska beställa ett EquoIQ stalltäcke, hur är storleken på dem? Har hört att de är stora? Min häst har 140 på Amigo stalltäcken och 145...
Svar
1
· Visningar
228
Senast: EZMK
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
504

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka