tydliga ådror

Sv: tydliga ådror

tror inte det är märkligare än att vissa människor får väldigt framträdande ådror på tex. händerna ;)

okej.. hon hade nämligen inte tydliga ådror från början... men råkade se de häromdagen att hon hade väldigt framträdande blodådror fram på bogen..

många ggr. så kan ju ådrorna svälla av värmen eller när kroppen ansträngts. tex. jag har inte så framträdande ådror på händerna mer än när jag jobbat tungt med händerna eller om det är väldigt varmt ute ;) tror det är lite samma med hästarna så som jag upplever det.

araber har ofta det det beror på att de är tunna i skinnet då ligger blodådrorna ytligt och då svalkar hästen även ned sig lättare och fortare därför används araber till distans :D

Liknande trådar

Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
636
Hästvård Jag köpte en nyimporterad häst i slutet av september, hästen hade då varit i Sverige i en vecka innan han kom till oss från Irland...
Svar
11
· Visningar
743
Hästvård Jag har en unghäst född -21 som börjat hosta framförallt direkt på morgonen när hon kommit ut. Oftast bara 1 gång men ibland även flera...
Svar
1
· Visningar
291
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 627
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Bråkande hundar
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈