Bukefalos 28 år!

tydligen får man inte klä sig fint

Jag funderade många många ggr om jag bara skulle gå till psykologen i min pyjamas när jag var nere i totala mörkret i min depression förra året och inte ens orkade andas.
Men nej, kunde inte med mig att Visa mig sliten :p
 
Jag funderade många många ggr om jag bara skulle gå till psykologen i min pyjamas när jag var nere i totala mörkret i min depression förra året och inte ens orkade andas.
Men nej, kunde inte med mig att Visa mig sliten :p

Jag är likadan. Jag äger inte ens mjukisbyxor. Skulle inte drömma om att ge mig ut eller till läkaren utan att vara hel, ren och proper. För mig är det något av det sista jag släpper på.
 
  • Gilla
Reactions: MM
Usch, det påminner mig om när jag var hemma sjuk från jobbet, vad kan det varit, förra vintern. Sista dagen innan jag skulle till jobbet var jag i stort sett frisk. Orkar ta på lite smink, riktiga kläder, fin jacka och går ut för att handla strepsils på apoteket och bananer på Hemköp. Går rakt in i halva min avdelning som är på väg tillbaka från lunch :grin: Kände mig jättefånig som var"sjuk" men ute och välklädd.
 
@Angua äh, jag hade själv haft på mig det som jag själv känner mig bekväm i oavsett om jag är sjuk eller frisk, sen om det är finaste jeansen eller pyjamasbyxorna spelar ingen roll, man får klä sig som man vill så länge man inte går dit naken. :D
 
Åh äsch, såna tanter(/gubbar) bara måste ju ha något att klaga om, annars blir det ju för tråkigt! :p

Jag själv klär mig i mjukisbyxor varje dag nu på vintern (för att det blir så fasiken kallt annars och jag ids inte med strumpbyxor under eller annan sån skit :arghh:) och bryr mig inte ett dugg om smink längre så jag blir bara impad av folk som gör sig snygga och går ut i fina kläder som ser kalla ut, det är tur att ni finns annars skulle såna som jag göra världen bra tråkig! :D
 
För mig som modeintresserad, så tycker jag att det här är oerhört intressant. Själv är jag väldigt medveten om vilka koder jag kan tänkas sända ut utefter hur jag klär mig. (yrkesskada)

När jag går till läkaren klär jag mig efter symtom och önskad utkomst kan man säga :D Om ärendet kräver fantasilöst (i de fall jag inte har ett uppenbart symtom som t ex snuva) så betyder det för mig att ta på mig en t-shirt och ha svarta jeans. Mjukisbyxor känns lite för avant garde för mig oftast :D Och ja, jag upplever att det gör skillnad.

Har också fått mycket konstiga kommentarer och fniss när jag t ex haft slokhatt, men då inte hos läkaren. Till och med folk som böjt sig och tittat UNDER brättet (!) när jag suttit på bussen.

Nej jag tycker som så att sträck på dig och var stolt. Att de fnissade och tisslade betyder bara att du sticker ut, vilket i mina ögon alltid är positivt :confused: Klart som f-n man ska få vara sig själv oavsett allmäntillstånd :eek: Sen om man behöver manipulera genom sin klädsel till viss del ibland så är inte det heller fel :devil:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp