Typiska Globus-ryggar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Cronis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 3 557
C

Cronis

Hur ser era hästar ut i ryggen, som bär Globus sadlar.
Visa gärna med bild, utan sadel då.
Och skriv gärna vilken typ av sadel hästen har.

Min häst går med Loken, 38 i vidd, som förtillfället är ngt vid, då han inte är tillräckligt musklad ännu. Därav fårskinnet.

Har tyvärr ingen bild utan mig själv i sadeln...
21644456.jpg

insåg att jag inte hade några bra sidobilder heller, nödvändigt att göra en tråd då :o :rofl:
Tre veckor sedan
Nån sidobild, han är inte sned i korset, det ser bara ut så...

Sen ser det ut som om han är helt bananformad i ryggen. Vilket han inte är. Jag tror jag måste ta nyare bilder. Om inte annat, bättre. :cool:
Nå, hur ser era ut?

Sv: Typiska Globus-ryggar

Har ingen bra bild men min har en Esperanza bom 34 (ngt vid, har också fårskinn tills han breddar) Han har en spikrak rygg och den ligger bra :laugh:

Kan ju bidra med min lilla prins :)

Draumur, islandshäst, 9år.

20287609.jpg

Har en nyligen utprovad Globus Glói, X-vid bom.
Sitter som ett smäck på honom :D

Min har en Globus Clic CC, vidd 34.

Såhär ser han ut när han är hyfsat i form.
18014968.jpg

Provade clic vidd 34 på min också när vi sökte sadel men den va alldeles för böjd. Men din häst ser ju ut att ha hyffsat rak rygg?

Tydligen är det inte samma bom i Clic dressyr och Clic hopp. Hoppen är mer böjd medan dressyren är nära nog spikrak.

Jag har en 08 Globus Loke, ligger toppen på min häst, efter ett stort antal utprovade så hittade jag äntligen den som ligger toppen.

19640993.jpg

20017002.jpg

Har fått för mig att globus sadlar ska passa rak rygg men din häst har definitivt ingen rak rygg. Är det olika mellan Globus modeller?

Olika på olika modeller, och hur hästen ser ut i arbete :idea:

Men häst påminner lite om Juno´s häst i ryggen, möjligt att min är ngt rakare, har samma sadel.
Samma sadel ligger bra på Fjordtokans häst.

Ja det måste vara olika. Han har byggt rätta muskler nu, sen jag köpte Loke`n. Blivit kanon fin i kroppen och jobbar rätt. :D Det gjorde han inte med sadeln han hade innan, en Bates Caprilli Cair.

Hästen jag hade innan min bruna började med en banansadel, å slutade med en rakare variant.
Hade väl 5 sadlar på 1½ år....

Jag hoppas jag slipper det problemet med den här.

Liknande trådar

Utrustning Så har då Våds sadel börjat bli dels för liten och dels så har han ändrat form i ryggen så den ligger inte bra av den anledningen...
Svar
14
· Visningar
6 764
Senast: KrullTroll
·
Träning Klickade runt på YT och insåg att många tydligen vill föreviga hästens första steg med ryttare på. Inget jag reflekterat över tidigare... 2 3
Svar
51
· Visningar
7 946
Utrustning Är ute efter en ny sadel till min grabb igen, han är en tämligen halvsvår nöt att knäcka för tillfället. Han är en travare i...
Svar
12
· Visningar
2 782
Senast: Tagliabue
·
Utrustning Jag vet att det redan finns ett par trådar där ägare letar sadlar till hästar/ponnyer som ser liknade ut som min, men jag känner att jag...
Svar
4
· Visningar
1 400
Senast: Nela88
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka