Tyst dator

Haukur

Trådstartare
SKa innom en överskådlig framtid köpa mig en ny dator (laptop). Jag har inte så mycke krav, vill ha en surfdator som funkar att surfa lite slappt, inget nerladdnings eller spelmonster. Det viktigaste är att den klarar att hantera mina foton (har extern hårddisk så hårddiskplats är inte heller så kinkigt). MEN jag vill ha en hyfsat TYST dator som inte låter som ett tröskverk.

HAr kollat runt i dataaffärer och frågat om det finns nåt ljudmått på datorerna men alla säljare har varit oförstående..

Finns det någon tystare dator som uppfyller mina ringa krav och dessutom inte kostar gastronomiska summor (är inte fattig men ser ingen anledning att lägga 20 000 på en så pass enkel dator som jag behöver).
 
Sv: Tyst dator

Tror det är enklast att sätta ihop en dator själv, om man vill ha den tyst. Då kan man välja tysta delar direkt etc.
 
Sv: Tyst dator

Min dator är jätte tyst och kostade inte skjortan!

Fujisu siemens amilo pa2510a :love::love:, det finns också en 2510 det är bara 1gig RAM och 120-160 Gig i hårdisk.

Mvh
Emma
 
Senast ändrad:
Sv: Tyst dator

Jag tror alla laptoppar som man köper nuförtiden är ganska tysta av sig. Dom "gamla" stationära lät ju en "hel del".
 
Sv: Tyst dator

Den tystaste datorn jag vet är min egen, en MacBook (en av de första versionerna). T.ex; fläkten går igång nån gång i veckan, trots att datorn frekvent ligger på duntäcket och andra otrevliga ställen. Helt outstanding.
 
Sv: Tyst dator

Jag vet inte hur mycket du arbetar med dina foton och hur mycket prestanda du därmed behöver, men själv köpte jag häromveckan en HP Pavilion DV6000 för knappt 5000 som är helt knäpptyst och hittills fungerar kanon(och dessutom är snygg som attan).
 
Sv: Tyst dator

Min dator är jätte tyst och kostade inte skjortan!

Fujisu siemens amilo pa2510a :love::love:, det finns också en 2510 det är bara 1gig RAM och 120-160 Gig i hårdisk.

Mvh
Emma
Tack för tipset! Den ska jag kolla upp!

Jag tror alla laptoppar som man köper nuförtiden är ganska tysta av sig. Dom "gamla" stationära lät ju en "hel del".
Fast jag har inte haft stationär på 4 år och min laptop låter som 17 ändå;)

Den tystaste datorn jag vet är min egen, en MacBook (en av de första versionerna). T.ex; fläkten går igång nån gång i veckan, trots att datorn frekvent ligger på duntäcket och andra otrevliga ställen. Helt outstanding.
Har tyvärr liet svårt för Mac så jag får kika på nån av dom andra tipsade;)

Jag vet inte hur mycket du arbetar med dina foton och hur mycket prestanda du därmed behöver, men själv köpte jag häromveckan en HP Pavilion DV6000 för knappt 5000 som är helt knäpptyst och hittills fungerar kanon(och dessutom är snygg som attan).
Så mycket arbetar jag inte med foton så jag behöver inget bättre än en enkel standarddator. Tack för tipset, jag gillar HP.
 
Sv: Tyst dator

Jag har nyligen köpt en Hp notebook som jag är nöjd med,väldigt tystgående,ett plus är att det är väldigt bra pris på den ,:).
 
Sv: Tyst dator

Har tyvärr liet svårt för Mac så jag får kika på nån av dom andra tipsade;)

Nuförtiden går det utmärkt att köra Windows även på Mac. Enda skillnaden då är att tangentbordet ser lite annorlunda ut (Äpple istället för windowslogga och lite andra småsaker). Men eftersom inte Windows brukar ingå så blir det förstås en extra kostnad.

En annan fördel med MacBook och som var en viktig anledning till mitt val är att den är tåligare än många andra bärbara datorer i samma prisklass.

Rent allmänt så brukar nästan alla bärbara datorer vara väldigt tysta när de inte jobbar så hårt, men när fläkten väl går i gång så kan det låta ganska mycket. Även Mac låter en hel del när fläkten går för fullt. Det här gör det väldigt svårt att jämföra olika datorer eftersom de kan klara olika mycket arbete innan de behöver dra igång fläkten.
 
Sv: Tyst dator

Min laptop är 1 år gamal o är tyst, dock låter min kylfläkt lite...men man vänjer sig.
 
Sv: Tyst dator

Känns lite tråkigt att köra windows på en mac :angel:. Om man vill köpa en finare dator och skall ha windows är det lika bra att köpa en dell, vaio eller liknde. Känns lite att kasta ut pengarna i luften :angel:

Men det är bara jag :angel:

Mvh
Emma
 
Senast ändrad:
Sv: Tyst dator

Känns lite tråkigt att köra windows på en mac :angel:. Om man vill köpa en finare dator och skall ha windows är det lika bra att köpa en dell, vaio eller liknde. Känns lite att kasta ut pengarna i luften :angel:

Men det är bara jag :angel:

Mvh
Emma

Fast då får ju Mac OS X också! Det får man inte med Dell.

Även fast jag utan problem kan lägga in Windown in min fina dator tänker jag inte göra det. Man klarar sig så bra utan Windows så :p

/Jonaz, eplamaður :cool:
 
Sv: Tyst dator

Ja, det är väl framförallt om man ska spela som det är intressant att lägga in Windows på en Mac.
 
Sv: Tyst dator

Tack! Får jag bara installerat musen också så blir det nog bra, mousepad är ju för f*n som att surfa med boxhandskar:mad:;)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag vet inte mycket om teknik och framförallt inte om datorer:p Min nuvarande laptop är två år gammal och batteriet är totalt slut...
Svar
5
· Visningar
2 224
Senast: zoller
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp